3206
Sök

CarfreakRacing proudly presents: B20 Turbo 500hk+ Dragrace!

9 Inlägg
28 september 2010
Har ingen direkt bra design men lite ideer sådär. Jag tycker du skall ha dom långt bak så att luften sugs genom hela motor rummet. Kan ju med fördel göras på höger sida eftersom turbon sitter där. Min teori iaf big_smile

Glid in och kika på projektet här om du vill.

Gasglad
3 244 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Nute skrev:
Har ingen direkt bra design men lite ideer sådär. Jag tycker du skall ha dom långt bak så att luften sugs genom hela motor rummet. Kan ju med fördel göras på höger sida eftersom turbon sitter där. Min teori iaf big_smile

Okej smile Förstår hur du menar.. Ska nog komma på nåt så får ni säga vad ni tycker sen! :p

Funderar även på luftintag i höger framskärm åt turbon! :p

//Carfreak

9 Inlägg
28 september 2010
MrCarfreak skrev:
Funderar även på luftintag i höger framskärm åt turbon! :p

Kan bli bra. Du måste bara ha mer luftutsug bak bara för annars kommer den vilja ta ut luften genom skärmen kanske ? Har ingen aning egentligen, bollar bara lite tankar.  tongue I och för sig så finns de gott om sug under bilen. Bygga venturi tunnel kanske big_smile haha

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 september 2010
Min röst hamnar på att du helt enkelt låter bli att sätta kapen i huven! smile Tror det kommer bli snyggast så!

Gasglad
3 244 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Får se hur jag gör, allt är ju fortfarande i idé stadiet :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Rutan fram ur också! Börjar närma sig lack nu wink Kommer matta ned hammarlacken innuti bilen och lägga en svart metallic överallt, först blir det en epoxygrund samt nonsandning grund över!

Nu jävlar är motivationen tillbaka wink

Fan va naken den ser ut nu :p
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/1000651_ujramm.jpg
Senast redigerat av MrCarfreak (28 september 2010)

//Carfreak

154 Inlägg
28 september 2010
ingen kommentar... Eller, om du nu ska ha hål i huven.... så ska det bara vara för att få in luft till filtret, alltså att dfu gör ett hål just där filtret sitter och kanske lägga filter änden kant i kant med hålet så man kan se det när man tittar på bilen.

Trimma lungt!

1 212 Inlägg
28 september 2010
MrCarfreak skrev:
Får se hur jag gör, allt är ju fortfarande i idé stadiet :p

förstör nu inte den fina huven, idén med att hämta luft från skärmen slår nog högre. utsläpp med en snygg gäl baktill av skärmen.

snyggt jobbat grabben min.
mvh farsan

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Gasglad
3 244 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Håller på med en hemsida åt bygget och mig själv :p

Vad tycks? http://www.wix.com/mrcarfreak/carfreakracing
Domän köpt så sidan kommer hamna där så fort som möjligt!

//Carfreak

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
28 september 2010
Du har ju inga innerskärmar kvar så jag tror du kan skippa luftutsläppen helt smile
däremot bör du väl dra fram luftfiltret i grillen så den får friskluft till motorn & sätt nåt stänkskydd på sidan mot framhjulet så den inte suger i sig vatten,
Varför inte vara kaxig & skaffa den ovanliga grillen till 140 med plats för dimljus & sätta en insugstratt i hålet där dimljuset ska sitta wink (bara för att reta alla andra som åxå har så på sina nya bilar)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

9 Inlägg
29 september 2010
farbrorbozze skrev:
Du har ju inga innerskärmar kvar så jag tror du kan skippa luftutsläppen helt smile
däremot bör du väl dra fram luftfiltret i grillen så den får friskluft till motorn & sätt nåt stänkskydd på sidan mot framhjulet så den inte suger i sig vatten,
Varför inte vara kaxig & skaffa den ovanliga grillen till 140 med plats för dimljus & sätta en insugstratt i hålet där dimljuset ska sitta wink (bara för att reta alla andra som åxå har så på sina nya bilar)

What he said !
Jag glömde ju bort att du inte har några innerskärmar roll

Gasglad
3 244 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:

sant faktiskt i det du säger!

Hur ser de grillarna ut ? Vore faktiskt nåt :p

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Som jag skrev igår så är motivationen tillbaka igen wink

Allt kablage i bilen fram till instrumentpanelen ska läggas åt sidan så jag kan grunda invändigt. Instrumentpanelen ska plastas in. Kommer lägga en Saab svart metallic samt klarlack smile
Det dumma är att klarlacken repas så jäkla lätt bara men det får man la leva med isåfall, huvudsaken är att det blir snyggt smile Funderar även på att plocka ur motorn igen för att kapa upp mer, ta bort org. förstärkningar och bygga rör konstruktion där samt lacka om allting wink

Håller även på att bygga om i verkstan, eller rättare sagt jag ska börja. Kommer flytta receptionen till min andra lokal där min detalj lackbox finnes samt bygga en stor lackbox för en hel bil wink
Senast redigerat av MrCarfreak (29 september 2010)

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
29 september 2010
Det är exakt samma grill som du har, fast med två mindre hål i mitten, med plats för extraljus som ska monteras bakom grillen smile Finns till min (71-72, även kallad GT-grill) med, två hål i själva grillen smile

Det hade varit grymt coolt, dock så hade ju orginalentusiasterna gått i taket(ännu mer lol )
Senast redigerat av Volvo1968 (29 september 2010)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Gasglad
3 244 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Det är exakt samma grill som du har, fast med två mindre hål i mitten, med plats för extraljus som ska monteras bakom grillen smile Finns till min (71-72, även kallad GT-grill) med, två hål i själva grillen smile

Det hade varit grymt coolt, dock så hade ju orginalentusiasterna gått i taket(ännu mer lol )

ahh okej smile Blir till att skaffa en sådan wink hahaha, det som är meningen ju, det är vi unga som är framtiden och som får bilbyggandet in i den nya eran. De gamla grå för snällt titta och lära "om det nu går" wink

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
29 september 2010
Haha smile Den gamle grå är öppen för nya förslag på utseende, men när det ska byggas om någonsstans blir han nog lite ledsen wink

Eller vad menade du? lol

Du får säga till om det behövs hjälp i verkstan någon gång, är säkert tillgänglig nån dag smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Gasglad
3 244 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Haha smile Den gamle grå är öppen för nya förslag på utseende, men när det ska byggas om någonsstans blir han nog lite ledsen wink

Eller vad menade du? lol

Du får säga till om det behövs hjälp i verkstan någon gång, är säkert tillgänglig nån dag smile

hehe.. dock skiter jag ganska mycket i vad andra säger, bygger inte bilen för någon annan än mig själv :p
Sen är ju inte tanken att ställa ut på nostalgi träffar heller där allt ska va orginal osv.

Yes de gör ja smile Nu håller jag på att strippa ned bilen ganska mycket inför lack mm.

//Carfreak

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
29 september 2010
Nej såklart smile Bara du inte förstör ovanliga orginaldelar(som grillarna), då väcker du den lille entusiast-jäveln i mig wink

Gött! Jo tänkte även på ifall du behövde hjälp när du ska bygga i verkstaden eller så smile Somsagt bara att säga till, så kan jag se om jag har tid över (man ska ju hinna med sitt fullbokade shema med wink) smile

------------------

Gasglad
3 244 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Lite bilder!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/1000978_kr6kxp.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/1000979_t4onwm.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/1000980_u15waq.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Nej såklart smile Bara du inte förstör ovanliga orginaldelar(som grillarna), då väcker du den lille entusiast-jäveln i mig wink

Gött! Jo tänkte även på ifall du behövde hjälp när du ska bygga i verkstaden eller så smile Somsagt bara att säga till, så kan jag se om jag har tid över (man ska ju hinna med sitt fullbokade shema med wink) smile

Njae, får ju bygga något diskret wink

Joda, kommer behövas, andra lokalen ska städas ut helt och hållet, en massa skrot som ska te skroten också smile

//Carfreak

Sök