Turbomatte skrev:
Jag förstår inte varför det ska vara såhär. Detta beteende är just varför jag sket i Elmia detta året.
Såg själv följande senario i fredags:
Stannade vid en mack för att tanka, där stod det en van full med fulla 16-17åringar och drack och rökte. Förbi dom åker en fräsch s40 som någon lagt ner mycket tid och pengar på. När 16åringarna ser denna bil bestämmer dom sig för att dom ska kasta prick på denna med fulla ölburkar, vilket dom också gör. Just bara det är ju så jäkla omoget så det inte finns.
Men sen när killarna i s40in kommer till baka och ger igen på deras skrotvan, då blir dom förbannade och ska åka efter och jävlas med dom.
Vad jag såg så var det helt oprovocerat från första början, altså 16åringarna gick på dom i s40in bara sådär.
Är det såhär entusiastbil livet kommer se ut i sverige i fortsättningen?
Visst att man ska få kunna dricka nån öl och ha trevligt på elmia, men om det ska gå på andra besökare eller andras bilars bekostnad så tycker jag ärligt talat att man kanske skulle ställa in mässan nästa år just för statuera exempel. Eller vad tycker ni?
Vill ni riskera att få era bilar förstörda för att folk ska vara packade på Elmia?