Jag har ingen aning om mitt et mått på mina fälgar men åker med 18" dotz roadster bl fälgar och det tar i hela tiden så fort någon sitter i baksätet... Tycker inte det är något roligt alls att köra bil när man har passagerare med sig... Senast nu i lördags när man åkte till elmia så tog det ju i några gånger på motorvägen.. blev lite plast som brändes bort då... Det konstiga på min bil är dock att det inte är i överkant det tar i utan i bakkanten i hjulhuset...
Ps jag kan ingenting om et mått osv. Jag körde på gummihusets hemsidas rekomendationer.
Min uppfattning om stora fälgar är att det blir mindre komfort, tätare tvättar, spårar betydligt mycket mer, och för min del så är det halv läskigt att köra när man har passagerare i baksätet...
Bilen ser dock bra mycket finare ut så det är väll en risk jag får ta..
Jag ångrar mig inte, men ibland funderar jag på om det inte hade varit värt dom där extra kronorna att åka till en lokal däckfirma och låta dom vara med och bestämma..
Trodligtvis har jag fel mått någonstans eftersom att man aldrig hör någon annan klaga över att det tar i..
Kan föresten säga det att jag tycker mina roadster bl är riktigt fina men den svarta kanten gör att de ser små ut.. köpte pin stripes nu på elmia som jag ska prova dra dit snart.. Du hade dock skrivt roadster och dom har ju inte svarta fälgkanter som tur är.. Detta med fälgkanterna var inget jag hade en tanke på när jag köpte mina fälgar så tänkte det kunde vara bra att tipsa om det.
/Tribbe.