3545
Sök

Volvo S40 Ta bort dörrlisterna, hur?

40 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Hejsan!

Jag äger en Volvo S40 -04 och har för avsikt att ta lös mina dörrlister eftersom jag tänkte putsa upp dom, och detta blir mycket enklare om jag kan göra det när dom inte sitter på bilen. Så nu är min fråga, hur ska jag gå tillväga för att få lös dessa lister?

Jag har läst i någon tråd om fas 1 och fas 2 och att det tydligen är skillnad om de sitter med clips eller dubbelhäftande tejp, hur kontrollerar jag detta?

Tack på förhand
/E

x40
1 209 Inlägg
7 april 2010
alltså du ska ha listerna kvar, du ska ta av dom för att göra rent där eller har jag fattat fel?

ta dej en titt på www.x40nordic.com där finns många som har gjort detta...

Volvo S40 turbo.

40 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
mr_Hasse: Du har förstått mig helt rätt! Men om dom är limmade så är jobbet mycket större, så jag får se. Tack för svaret. Ska även ta mig en titt på sidan du nämnde.

x40
1 209 Inlägg
7 april 2010
fas 2 har ej lim på sina lister, det e bara clips på dom, fast vet ej hur d ser ut eller hur man tar av dom..

Volvo S40 turbo.

645 Inlägg
7 april 2010
Fas 2 bilarna som du har så sitter listerna fast i dörrarna med clips, det är bara Fas 1 som har limmade lister.

365 Inlägg
12 augusti 2010
hur får man bort den dubbelhäftande tejpen på fas 1orna?

x40
1 209 Inlägg
12 augusti 2010
jag använde an tifflon kloss när jag fick bort mina, och det e lim o inte tejp... och sen gick jag till min lackeraren och han hjälpte mej att ta av rester av limmet som fanns kvar... men vet att många har använd labbel off(om det nu heter så) från biltema...

Volvo S40 turbo.

365 Inlägg
16 augusti 2010
jag testade label off efter att jag insåg att en "kolatrissa" inte finns att köpa någonstans längre. har bara testat på en dörr och tyckte inte att det hjälpte speciellt mycket med det label off jämfört med andra medel. fick ta till en polertrissa också och då brände skiten på vissa ställe:P är det någon som vet var man kan få tag i en kolatrissa/gummitrissa?smile

2 982 Inlägg
16 augusti 2010
mr_Hasse skrev:
fas 2 har ej lim på sina lister, det e bara clips på dom, fast vet ej hur d ser ut eller hur man tar av dom..

det är ett litet hål i dörren på fast 2.
fas 1 har inga hål  alls.

Sök