Hur är LS1 motorn som sitter i Corvette och Camaro mm?
Jag är rätt färsk på jänkemotorer trots att jag sneglat ett tag, det jag undrar över är hur pass rolig motorn blir med lite småpill.
När jag sitter här o drömmer kommer jag på headers + avgassystem och en ny kamaxel och mappning. Vart landar man i effektskalan och blir det en skoj motor? Vad har motorn i komp förövrigt? Vad finns de mer för relativt enkla medel man kan göra för att skrämma upp motorn? Det jag anser är svåra medel är att öppna motorn.
Jag har läst artikeln nu och vart lite fundersam. LS1 trodde jag va en 5.7L motor som sitter i Camaro från 98 och i Corvette, någon som kan bekräfta det?
Ja det sitter en LS1a i Camaro, Corvette och Trans Am och den är på 5,7liter. Det kom senare en LS2 på 6 liter. Motorn i artiklarna tillhör säkert samma motorfamilj men är inte samma motor.
Jag har läst artikeln nu och vart lite fundersam. LS1 trodde jag va en 5.7L motor som sitter i Camaro från 98 och i Corvette, någon som kan bekräfta det?
Det är samma motor det handlar om,australiensarna modiefierade dock delar av den till vissa av sina modeller.Men det är samma princip som gäller då man trimmar, bara att man plockar på corvette grejer på camaro motorn istället för hsv eller vad nu dom där australiensarna sa. På wikipedia har nån skrivit en hyffsad artikel om Ls motorfamiljen och dess aplikationer: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_LS_engine Några trimningsartiklar om den amerikanske versionen: Camaro: http://www.chevyhiperformance.com/techa … index.html