2745
Sök

Ställa in återcirkulerande dump.

88 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
#1
Jag ska byta till en återcirkulerande från en öppen. hur vet jag att jag ställer in den rätt sen?

Detta är dumpen det handlar om.  http://www.collexstyling.se/Shop/Index. … Id=CRBOV06

1 867 Inlägg
10 april 2010
#2
en återcirkulerande ventil klarar sig så länge den bara håller stängt när det finns laddtryck, inga problem om den står öppen på tomgång osv.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

46 Inlägg
8 april 2011
#3
Koop skrev:
en återcirkulerande ventil klarar sig så länge den bara håller stängt när det finns laddtryck, inga problem om den står öppen på tomgång osv.

Hur vet man att den håller stängt under laddtryck?

Jag ställer t.ex laddet på min wastgate ventil på ungefär 0,5 bar och så har jag en pysventil för att få upp trycket till ca 1,0 bar. Svårt att veta om det är dumpen eller wastgaten som släpper ut laddtrycket.

Vill ha lite mer info angående detta.


930 Inlägg
8 april 2011
#4
Sderberg skrev:
Koop skrev:
en återcirkulerande ventil klarar sig så länge den bara håller stängt när det finns laddtryck, inga problem om den står öppen på tomgång osv.

Hur vet man att den håller stängt under laddtryck?

Jag ställer t.ex laddet på min wastgate ventil på ungefär 0,5 bar och så har jag en pysventil för att få upp trycket till ca 1,0 bar. Svårt att veta om det är dumpen eller wastgaten som släpper ut laddtrycket.

Vill ha lite mer info angående detta.

Det ser du på t ex laddmätaren om laddtrycket sjunker snabbt när du gasar så har du en läcka eller en dump som inte stänger.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

46 Inlägg
8 april 2011
#5
Kamulen skrev:
Det ser du på t ex laddmätaren om laddtrycket sjunker snabbt när du gasar så har du en läcka eller en dump som inte stänger.

Sant, för om det är t.ex wastgaten som "släpper ut" trycket så står laddet stabilt där den är inställd att vara.
Men om det är dumpen som öppnar/inte håller trycket så sjunker alltså laddet. Har jag rätt?


930 Inlägg
8 april 2011
#6
My bad! Om dumpen inte är tät så får man svajande laddrtryck;O
Wastegaten släpper ju ut trycket (kan höras på bilar med "screemerpipe") och då får man sjunkade laddtyck med men det är ju normalt.
Senast redigerat av Kamulen (8 april 2011)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!


Sök