Nu har jag vart duktig 2 dar i rad! Har spenderat hela dagen åt att rensa ut elsystemet i den jävla högen. Meeen nu äre klart, och har såklart lite bilder att bjuda på!
Börjat lite lätt, kastat ut delar av inredningen ^^
Kolla vad jag hittade!
Sen tog jag 10min åt att bryta mej in i min egen bagagelucka! Trodde det skulle gå med att slå in en plattmejsel i låset sen vrida om. Ha! Slog in hela låset in i bagageluckan... Men! Då fanns det en liten pinne där man kunde trycka på, och poff!
Där ser man
Free stuff! SCORE!
Vae faen e dehäer föer någe????
Reeeeeeeeeent
Kablar! / :'( / :@
Finns lite kvar att plocka
Så, imorrn ska jag ägna tid åt att leta en kofångare bak, nya motorfästen för ngn hade minsann kastat dom jag hade lagt undan. Och sen så dyker antagligen mitt bakljus upp
Sen äre bara att göra allting jag precis gjort, fast bakochfram! Pisslätt!
Var och skulle hämta motorfästen idag. Meen, det var fel. Så antingen hade min gamla motor nå hemmabygge, eller så fanns dom bara på väldigt tidiga modeller. Vilket försvårar det lite Men, å andra sidan hittade jag en stötfångare istället, så ngn nytta blev gjort idag iaf. Fram med värmepistolen bara
Sen så satt jag dit mitt "nya" bakljus oxå Mkt bättre!
Så just nu har jag bara 2 större problem. Det där med motorfästena. Men i nödfall så kan man får ta framvagnen ifrån den andra bilen?
Och sen att få bensin fram till motorn. Har en idé på hyllan. Men jag vet inte ifall det funkar. Inga tips angående det?
Idag plockade jag ur inredningen på den röda för att kunna få nån räta på de nya kabelhärvan. Och vilken mardröm! Vem det än va som drog ljud i dendär bilen, skämmes tamefaan. Inte fint!
Så för tillfället är allting som har med ljudet att göra utkastat, göra om det sen.
Sen flyttade jag även över så mkt kringutrustning jag kunde på motorn. Kollade vart allting skulle sitta osv. Tror jag har koll på det mesta nu.
Får hemmameka en gaswire, kanske inte största problemet
Men om allting går bra vågar man nog hoppas på en uppstart nästa vecka iaf! Beroende på väder osv Men jag är optimistisk än så länge ^^
Lite bilder?
Saker kvar att göra innan start!
*Oljeservice *Göra om platt fäste för batteri till rund *Sätta på första delen av avgassystemet (lamda) *Fästa all kringutrustning riktigt *Dra klart elen *Fixa bränsletillförseln *Byta motorfästen/framvagn
Saker kvar att göra (efter uppstart)
*Städning! *Plocka ihop utsidan bilen *Sätta tbx resten utav avgassystemet *Dra nya kablar för ljud *Fina till det under *Kapa ett varv eller två på fjädrarna *Lite tysk/rat styling. (*Kanske flytta över xenonet och dioderna ifrån Coupén?)
Idag var en jävulst dålig dag. Jag skulle börja flytta över bränslesystemet, MEN DEN FÖRBANNADE TANKJÄVELN LOSSNAR JU INTE!!! :@ Och jag är FÖRBANNAD! Måste såga av skruvarna som håller upp dom (båda bilarna -.-) med handsåg, för jag känner att det är farligt att använda rondell just där runt tanken.... Och nån sånn hade man ju såklart inte med sej. Hoppas bara den är liten nog för att ta sej in överallt.
Så då fick jag göra lite tråkjobb istället.
Jag modifierade luftburken så den skulle få plats under huven... Fäste tändspolen Monterade startmotor Och fick äntligen lös första biten på avgasröret
Sportluftfilter?
Nu får den ju plats iaf ^^
T-spole hamna där nere
Och avgasrör
Skitkul Nu ska jag gå och sura över att tankarna är cccppppp, och sen tröst-äta.
Brakedown_89 eller nått här på gorg. Tror han kommenterat tom!
Fy fan vilken tabbe x) Den var så jävla slut! Tankade mer olja än bensin tror jag. Fel förgasare, hade satt på en mindre än orginal. Alla lampor blinka och sen den där kabeldragningen! Det var ingen elektriker som gjort den iaf, haha
Fick ner båda tankarna, bytta hastighetswire (pga en ny givare) och fick in kablarna för styrboxen in i kupén
Bilder shall we?
Så var hålet lite större, och det var fritt fram att peta igenom kontakten för styrboxen
Här är en ny givare som tvingade mej att byta hastighetswire. Inget stort problem må vara, men det tar ju tid ändå
Båda tankarna nere nu!
Gamla såg inte så bra ut
ventilationshål? hittade även en fjäder i tanken (?)
"nya" tanken var lite bättre, men var tveksam på vissa punkter.
Ungefär såhär såg det ut på ställen där jag anade oråd... Borde hålla tätt tycker jag. Och oroa er inte! PL400 är olje och bensin resistent Så det kommer inte lösas upp och hamna i tanken ;P
Jag la även att lager hammarlack över skönheten bara för att skydda den. Men kameran dog satt..
Vet inte om det blir en ledig dag imorrn. Men nästa gång jag åker till garaget så ska jag nog börja böka med bränsletillförseln
Dåligt med kommentarer tycker jag Det är förvisso ingen Ferrari, det är knappt ens en Ford just nu men vi är snart uppe i 10k besökare ändå