2322
Sök

Angående: YstadTräffen Fredagar kl.20 Världens Ände

1 517 Inlägg
24 april 2010
Pekka skrev:
In och ventilera era åsikter på Ystads Allehandas artikel om Träffen och om gårdagens insats från ordningsmaktens sida!!!
http://www.ystadsallehanda.se/article/2 … reetracing

går inte att skriva komentar nu längre.. hmm

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
Topnotch skrev:
FÖRSLAG:
Flytta träffen till olika platser var fredag inom ystad eller i utkankten? kanske 2-3 platser så stör man inte så ofta på ett och samma ställe. vad tycker du?

Om polisen fortsätter på det här sättet så måste vi oxå göra något.
Då är flytt ett alternativ helt klart!

4 418 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
Tubbex skrev:
Pekka skrev:
In och ventilera era åsikter på Ystads Allehandas artikel om Träffen och om gårdagens insats från ordningsmaktens sida!!!
http://www.ystadsallehanda.se/article/2 … reetracing

går inte att skriva komentar nu längre.. hmm

Jodå , det gick.
Skrev ett par rader till Ewa-Gun. Hon kan ju inte ha alla hästar hemma...

Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
24 april 2010
Sjöborakan är ett tips, längre att köra men en bra raka att köra på.

One Life - Live It !

207 Inlägg
24 april 2010
Jag har full respekt för att dem vill stoppa allt buskörande.. Men att de ser oss som en ren guldgruva till sin kaffekassa gör en bara rent förbannad.. Letar alla möjliga löjliga fel för att kunna sätta böter bara precis för att de har makten till det är allt annat än bra jobbat.. 98% av alla bilar på träffen är flera gånger säkrare än väldigt många rishögar som går på vägarna som knappt tar sig genom en vanlig besiktning eller kanske rent av fuskats igenom bara för att "klara sig ett år till".. Eller varför inte för en gångs skull lägga lite krut och resurser på att beskydda oss invånare från riktiga idioter som stjäl, slåss och vandaliserar istället för att bara utnyttja våra surt intjänade pengar!!

Välkommen till pensionärsstaden nr1!!! Så länge vi har det kommunstyre vi har så kommer de aldrig förstå bättre än såhär och det är tyvärr den dystra sanningen..

Ungdomar får här väldigt gärna finnas men de får absolut inte varken synas eller höras.......
Senast redigerat av Whacker (24 april 2010)

207 Inlägg
24 april 2010
Manssen skrev:

Det är ju verkligen ett alternativ men är det någon som vet hur pass hårt trafikerad den är på kvällar och så?
För annars känns det som att det inte kommer ta alldeles för lång tid innan det blir en favorit i repris där hmm

48 Inlägg
24 april 2010
Whacker skrev:
Manssen skrev:

Det är ju verkligen ett alternativ men är det någon som vet hur pass hårt trafikerad den är på kvällar och så?
För annars känns det som att det inte kommer ta alldeles för lång tid innan det blir en favorit i repris där hmm

För något år sen brukade vi köra ut till rakan o köra och jag vill säga att på senare kvällar var den inte speciellt trafikerad.

///American Muscle\\\

Dåre
182 Inlägg
24 april 2010
FatPy skrev:
Lycka till.

Man har ingen chans mot Polisen i dom frågorna.

Det kommer sluta med att du får åka in för fylla eller liknande om du är en jobbig jävel. Bara att acceptera att dom är där o lägga ner kampen emot dom.

Fortfarande får inte polisen bryta regler på må få bara för dom inte ska stå och frysa.

Och i med jag faktist kör till träffarna så betyder det att jag håller mig till läsk, skulle polisen tvinga mig sova i fylle cell får dom mer problem.

Polisen e igentligen rätt harmlös om man kan sina rättigheter lite och inte hittar på skit
Och detta e ju faktist inte 40talets tyskland vi lever i tror personligen inte poisen kommer göra så mycket om man säger till dom att stänga bil fan för att spara på miljön.

Annars e det bara ta kontakt med någon tidning och säga att dom som pajar miljön mest på den motorträffen e inte den motorburna ungdomen utan  polisen som står på tomgång, blir säkert fina skriverier om det big_smile

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

13 Inlägg
24 april 2010
Gudzilla skrev:
FatPy skrev:
Lycka till.

Det kommer sluta med att du får åka in för fylla eller liknande om du är en jobbig jävel. Bara att acceptera att dom är där o lägga ner kampen emot dom.

Fortfarande får inte polisen bryta regler på må få bara för dom inte ska stå och frysa.

Och i med jag faktist kör till träffarna så betyder det att jag håller mig till läsk, skulle polisen tvinga mig sova i fylle cell får dom mer problem.

Polisen e igentligen rätt harmlös om man kan sina rättigheter lite och inte hittar på skit
Och detta e ju faktist inte 40talets tyskland vi lever i tror personligen inte poisen kommer göra så mycket om man säger till dom att stänga bil fan för att spara på miljön.

Annars e det bara ta kontakt med någon tidning och säga att dom som pajar miljön mest på den motorträffen e inte den motorburna ungdomen utan  polisen som står på tomgång, blir säkert fina skriverier om det big_smile

Märks att du inte varit med om så mycket i ditt liv vad det gäller lagens långa arm.

Förstå att dom kan göra vad dom vill. Speciellt om dom går ihop o har fått klartecken från "högre" post.

En vanlig människa har inte en chans mot polisen. Vad skall du säga? Hur skall du bevisa att du inte var onykter?

Finns många lagar dom kan använda emot dig. Tro det eller ej. Men det bästa man kan göra är att bara ta o flytta skiten och arrangera det undercover om man vill köra svart.

Träffarna kan dom inte göra så mycket åt då bilar står still och sålänge du inte gör något emot lagen så brukar dom inte göra dig något.

Dom har fått specifika order om att hålla "packet" i schakt. Tror du inte dom kommer undan med att köra på tomgång då?

Det enda som kan få dom att förstå att ni menar allvar är att igenom många av er börjar bryta mot lagen. Skulle 15-20 bilar köra race o sen dra.. Hur skall dom kunna ta alla ?

O som vanligt är det ingen i sina "FETA" bilar som vågar göra något mer än snacka.

Yall talk crime but are scared of jail.

1 517 Inlägg
24 april 2010
det man skulle lärt sig är lagen, då hade man haft så mycket att säga till om vad man får och inte får.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Dåre
182 Inlägg
24 april 2010
FatPy skrev:
Gudzilla skrev:
FatPy skrev:
Lycka till.

Märks att du inte varit med om så mycket i ditt liv vad det gäller lagens långa arm.

Förstå att dom kan göra vad dom vill. Speciellt om dom går ihop o har fått klartecken från "högre" post.

En vanlig människa har inte en chans mot polisen. Vad skall du säga? Hur skall du bevisa att du inte var onykter?

Finns många lagar dom kan använda emot dig. Tro det eller ej. Men det bästa man kan göra är att bara ta o flytta skiten och arrangera det undercover om man vill köra svart.

Träffarna kan dom inte göra så mycket åt då bilar står still och sålänge du inte gör något emot lagen så brukar dom inte göra dig något.

Dom har fått specifika order om att hålla "packet" i schakt. Tror du inte dom kommer undan med att köra på tomgång då?

Det enda som kan få dom att förstå att ni menar allvar är att igenom många av er börjar bryta mot lagen. Skulle 15-20 bilar köra race o sen dra.. Hur skall dom kunna ta alla ?

O som vanligt är det ingen i sina "FETA" bilar som vågar göra något mer än snacka.

Tur då att jag inte har någon "FET" bil och att jag vågar snacka.
Problemet för mig dock e att jag kanske kommer ner till ystad träffen en gång per månad så får se när det blir nästa gång.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

92 Inlägg
24 april 2010
Håller med mansen och Whacker.... Men sätt inte upp lappar, det är som att ge grisarna en inbjudan...

13 Inlägg
24 april 2010
Läs lite här så ser du att du som privatperson har lite o säga när en polisman verkligen vill göra livet surt för dig.

https://lagen.nu/1984:387#P13S1

314 Inlägg
24 april 2010
Det kvittar om man kan lagen eller inte! Polisen kan säga vad fan dom vill och dom har alltid rätt! Säger dom att du inte får stå på ett visst sätt med din bil och du vet att du får lov att stå så, så har du inte en chans! Det kommer bara bli ett jävla liv på poliserna! Det är bara att inse att dom har förstört både Löddeträffen och Ystadträffen! Var i HBG igår.. I regnet! Blev lite drifting sen hemfärd! Ska testa HBG ikväll igen! Lär väl stöta på farbror blå även där!

1 464 Inlägg
24 april 2010
FatPy skrev:

roll
Snacka om att se polisen som det "värsta hotet på jordklotet" i alla kategorier nånsin. Får man problem med att bli inburad för läskdrickning så har man sannerligen gjort sig mer ovän med dessa än så...

Har du en sådan erfarenhet av polisen så lider jag givetvis med dig och du får gärna beskriva hur detta gick till, för jag har svårt att tro att polisen på allvar tror att 60 vittnen skulle gå att överbevisa i rätten, utan både utandningsprov samt blodprov (som man givetvis begär när man "blir ditsatt").

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

92 Inlägg
24 april 2010
SniZa skrev:
Det kvittar om man kan lagen eller inte! Polisen kan säga vad fan dom vill och dom har alltid rätt! Säger dom att du inte får stå på ett visst sätt med din bil och du vet att du får lov att stå så, så har du inte en chans! Det kommer bara bli ett jävla liv på poliserna! Det är bara att inse att dom har förstört både Löddeträffen och Ystadträffen! Var i HBG igår.. I regnet! Blev lite drifting sen hemfärd! Ska testa HBG ikväll igen! Lär väl stöta på farbror blå även där!

Yes, tack för kvällen förresten wink

4 418 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
Christel Andersson skrev ett skönt inlägg http://www.ystadsallehanda.se/article/2 … 1066/Ystad

En man och en kvinna var på semester. Efter middagen ville maken ta en tupplur.
Frun bestämmer sig då för att ta en tur i båten, fastän hon inte känner till sjön. Hon åker ut en bit, lägger ankar och tar fram en bok och sätter sig och läser.

Plötsligt kommer skogvaktaren förbi i sin båt. Han stannar bredvid kvinnan och säger:
-God morgon, frun! Vad gör ni?
-Jag läser en bok, svarar hon (och tänker, Syns inte det?)
-Det är fiskebegränsning här, informerar han.
-Ja, det är möjligt, men jag fiskar inte, jag läser.
-Ja, men du har utrustning till det. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen och skriva en rapport.
-För att jag läser? svarar hon tvivlande.
-Ja, det är fiskebegränsning här, informerar han igen.
-Men jag fiskar ju inte, jag läser.
-Jo, men du har utrustning till det, så du kan ju börja när som helst. Jag måste ta med dig in till stationen.

-Om du gör det blir jag tvungen att anmäla dig för sexuella trakasserier, säger kvinnan.
-Men jag har ju inte rört dig, säger skogvaktaren.
-Det är sant, men du har utrustning till det.. Så vitt jag vet, så kan du ju börja när som helst.

-Ha en bra dag, frun! sa skogvaktaren och åkte iväg.

3 390 Inlägg
24 april 2010
Manssen skrev:

Medlem sedan -05 och inte läst reglerna ? Gör det innan du skriver. se detta som en tillsägelse.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

13 Inlägg
24 april 2010
MrJAM skrev:
FatPy skrev:

roll
Snacka om att se polisen som det "värsta hotet på jordklotet" i alla kategorier nånsin. Får man problem med att bli inburad för läskdrickning så har man sannerligen gjort sig mer ovän med dessa än så...

Har du en sådan erfarenhet av polisen så lider jag givetvis med dig och du får gärna beskriva hur detta gick till, för jag har svårt att tro att polisen på allvar tror att 60 vittnen skulle gå att överbevisa i rätten, utan både utandningsprov samt blodprov (som man givetvis begär när man "blir ditsatt").

Förr i tiden såg jag dom som världens hot.
Idag är jag glad att dom finns. Jag har gjort många fel o har fått betala för det. Jag är långt ifrån oskyldig. Dock försöker jag leva ett lite "bättre" liv nuförtiden.

Det enda jag försöker säga o berätta är att vad ni än säger eller försöker så kommer ni aldrig få rätt mot en polis.

För även om där är 60-200 eller vad som helst många vittnen så kommer ju polisen givetvis inte ta emot deras vittnesmål.

Jag har många bra erfarenheter av polisen med. Jag har lärt mig den hårda vägen att gör du fel så kommer dom klämma dig. Är du dessutom tuff för att du gjort fel så kommer det bli ännu värre.

Kan berätta om en sak.

För ett par år sedan så skulle jag göra en stundent-körning.
Parkerade "fel" enligt polisen.
O det påpekade jag. O då sa han att det sket han i.
Deras bil stod på TROTTOAREN o då sa jag att där får ni fan inte stå. Nu har samma rättigheter som jag när det inte är "akut"..

Detta slutade men ordväxling och att jag fick en resa till Arresten och sitta där i 6 timmar. O när jag fråga varför så sa dom att det var för att jag hade stört den allmänna friden och behövde lugna ner mig.

Tog givetvis detta med advokat och det fanns inte något man kunde göra, Fast jag hade 100tals vittnen på att jag stod rätt o dom fel. Endå fick jag som ensam person för det.

Så att gå runt o tro att man kan få rätt mot en polis. Det är fel. Det man kan göra dock är att komma överrens med dom och försöka att inte stöta sig med dom eller göra fel avsiktligt.

Detta blev ett långt och väldigt jobbigt inlägg märkte jag. Som egentligen inte har med detta att göra.

Men man får tex inte parkera på gräsmattor längs med vägen nere på världens ände.. Vill dom kan dom få iväg alla. MED stöd av lagen.

Men det dom egentligen bara vill är att folk skall hålla sig till att inte göra idiotkörningar. Inte att vi inte skall träffas. Dom har aldrig sagt något om att bilarna kör runt eller att folk går runt o kollar på olika bilar.

Dom hade kunnat stänga av hela gatan efter Preem om dom velat. O bara släppt igenom yrkestrafik. För dom "misstänkte" att det kan förekomma olagligheter...

Så. Ja.

Sorry. Menar inte att hoppa på någon personligen, O detta är min personliga åsikt och min personliga upplevelse av det hela.

191 Inlägg
24 april 2010
Om man byter träff plats bör det inte förekomma något race i närheten för då kommer nisse polis dit på fyra sekunder.. vill någon köra så får de ske på annan plats.

Eat sleep JDM

Sök