MrJAM skrev:
FatPy skrev:
Yall talk crime but are scared of jail.
Snacka om att se polisen som det "värsta hotet på jordklotet" i alla kategorier nånsin. Får man problem med att bli inburad för läskdrickning så har man sannerligen gjort sig mer ovän med dessa än så...
Har du en sådan erfarenhet av polisen så lider jag givetvis med dig och du får gärna beskriva hur detta gick till, för jag har svårt att tro att polisen på allvar tror att 60 vittnen skulle gå att överbevisa i rätten, utan både utandningsprov samt blodprov (som man givetvis begär när man "blir ditsatt").
Förr i tiden såg jag dom som världens hot.
Idag är jag glad att dom finns. Jag har gjort många fel o har fått betala för det. Jag är långt ifrån oskyldig. Dock försöker jag leva ett lite "bättre" liv nuförtiden.
Det enda jag försöker säga o berätta är att vad ni än säger eller försöker så kommer ni aldrig få rätt mot en polis.
För även om där är 60-200 eller vad som helst många vittnen så kommer ju polisen givetvis inte ta emot deras vittnesmål.
Jag har många bra erfarenheter av polisen med. Jag har lärt mig den hårda vägen att gör du fel så kommer dom klämma dig. Är du dessutom tuff för att du gjort fel så kommer det bli ännu värre.
Kan berätta om en sak.
För ett par år sedan så skulle jag göra en stundent-körning.
Parkerade "fel" enligt polisen.
O det påpekade jag. O då sa han att det sket han i.
Deras bil stod på TROTTOAREN o då sa jag att där får ni fan inte stå. Nu har samma rättigheter som jag när det inte är "akut"..
Detta slutade men ordväxling och att jag fick en resa till Arresten och sitta där i 6 timmar. O när jag fråga varför så sa dom att det var för att jag hade stört den allmänna friden och behövde lugna ner mig.
Tog givetvis detta med advokat och det fanns inte något man kunde göra, Fast jag hade 100tals vittnen på att jag stod rätt o dom fel. Endå fick jag som ensam person för det.
Så att gå runt o tro att man kan få rätt mot en polis. Det är fel. Det man kan göra dock är att komma överrens med dom och försöka att inte stöta sig med dom eller göra fel avsiktligt.
Detta blev ett långt och väldigt jobbigt inlägg märkte jag. Som egentligen inte har med detta att göra.
Men man får tex inte parkera på gräsmattor längs med vägen nere på världens ände.. Vill dom kan dom få iväg alla. MED stöd av lagen.
Men det dom egentligen bara vill är att folk skall hålla sig till att inte göra idiotkörningar. Inte att vi inte skall träffas. Dom har aldrig sagt något om att bilarna kör runt eller att folk går runt o kollar på olika bilar.
Dom hade kunnat stänga av hela gatan efter Preem om dom velat. O bara släppt igenom yrkestrafik. För dom "misstänkte" att det kan förekomma olagligheter...
Så. Ja.
Sorry. Menar inte att hoppa på någon personligen, O detta är min personliga åsikt och min personliga upplevelse av det hela.