MrJAM skrev:
Memme skrev:
Jag kommer tyvärr inte köra till Ystadträffarna framöver.. Jag har legat och kört flera mil ner till en UNDERBAR sommarträffar nere i Ystad. Men kommer detta att fortsätta så kommer jag tyvärr inte att komma ner flera gånger. Poliser vart man än kom, dom la och körde efter en till MCD och tillbaka HELA tiden fast man kör lagligt m.m.. Hur kul är detta?
Eller att de står massa besiktningsmän,Lazerkontroller och allt som finns där!
Jag orkar tyvärr inte detta, kostar en skjortan för inget!
Helsingborgträffen verkar fått mitt sug framöver, tyvärr.
Om polisen kör efter dig fast du kör lagligt, vad är då egentligen problemet? Ta det inte fel, jag har bara lite svårt att förstå ditt inlägg. Är du rädd för polisen?
Är det någon som vet hur många som åkte dit igår och fick böter? För vad isåfall? Det verkar som om det var en oerhörd mängd folk som har haft problem med polisen och därmed böter, ombesiktningar och dylikt.
Är det någon som vet hur många som fick tillsägelser för faktiska olagligheter? Nån som rent av fick tillsägelse istället för böter?
Förstår att folk rent generellt inte vill ha Harry Haffa i området, men jag har svårt att förstå den enorma ogrundade rädsla som många verkar ha. Eller jag m.fl. har "bara tur var gång vi råkar på dem"?
Tråkigt också att många upplever det så störigt att de väljer bort träffen. Dock var det intressanta träffar på Elgiganten och enbart 30-40 bilar, så det kommer nog att lösa sig ändå.
Mr Jam, har inget emot polisen eller så.. Men hur kul är det att dom ligger i röven, då menar jag bara 1 meter eller så, tänk om jag hade behövt tvärbromsa det jag menar
Jag känner 2 stycken som åkte på böter pga fel belysning, och en annan som fick ombes för att hans bil lät för mycket.. (3"s hela vägen..) + för högt buller inom någoting,minns ej vad.
Jag har inget emot att polisen står på "Rakan" där så kallat efterfesten är.. Men vaf*n gör dom nere på den gatan som vi alla står pakerade och tittar på bilar, eller står och stoppar bilarna just på denna vägen.. Menar då den stora PIKEBussen som stog och bara plocka in en efter en.. Vi har ju tillstånd att vara på den vägen, och dom kan hålla sig vid rundellen iallafall med bilarna AVSLAGNA. Och komma ner och titta på våra bilar.. Och inte klagar på att vi inte ska stå pakerade på sidorna eller i vändzonen..
Mvh
Senast redigerat av Memme (25 april 2010)
Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!