3495
Sök

Saab 9000 tjuvstannar.??

1 210 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Har som sagt problem med min 9000 aero som efter start kan gå på tomgång utan problem vid kallstart, men sen när jag söker dragläge och ger gas så dör den av och stannar.. startar direkt utan några problem men kan då vandra på tomgången upp och ner allt ifrån 500 rpm till 1500 rpm sen tjuvstannar den igen.. Kommer man då iväg genom att få den över 1500 rpm så går den sen efter ett par minuter problemfritt... stannar inte lr rycker inte till och dör vid start osv...

Vad är de för problem med den?  sitter nya stift i den, den misständer inget, den laddar som den ska osv.. de är bara vid kallstart..

tomgångs motorn?? lr nån givare som spökar?

Tacksam för hjälp'

mvh/ Micke

175 Inlägg
13 april 2010
Jag hade det problemet på min 9000 innan, och då var det stoppet på gasreglaget som inte hade spel, det skall vara ett litet spel på den så att elektroniken reglerar tomgången.

Jag hade dragit skruven som reglerar stoppet för mycket så att det även vid tomgång "gasade  lite", så som man  ställde tomgången innan elektronik tog över.
Senast redigerat av Roaster (13 april 2010)

5 710 Inlägg
14 april 2010
Ekis! skrev:
tomgångs motorn??

Inte omöjligt, rengör och smörj>>testa

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

1 210 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Ekis! skrev:
tomgångs motorn??

Inte omöjligt, rengör och smörj>>testa

mvh Jonas

Oki hade problem i höstas med den, för hög tomgång.. och rengjorde den då.. Den blev bättre då..

men som sagt provar igen så får jag se om de blir bättre smile

sitter de nån kallstarts spridare på mitt insug? kanske kan vara den som jäklas??

5 710 Inlägg
15 april 2010
Ekis! skrev:
sitter de nån kallstarts spridare på mitt insug? kanske kan vara den som jäklas??

Nepp, det satt bara på di gamle.
Din styrsystem kör längre spridartider vid kall motor istället.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

1 210 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Ekis! skrev:

Nepp, det satt bara på di gamle.
Din styrsystem kör längre spridartider vid kall motor istället.

mvh Jonas

Hmm detta får mig då genast att fundera på om jag har möjligtvis en läckande spridare kanske??  ska investera i lite startgas och prova ja..
Senast redigerat av Ekis! (15 april 2010)

Sök