2325
Sök

är jag lurad?

rockstar
5 Inlägg
7 juni 2006
du kan försöka få tag i hans föräldrar, det är inte så svårt om du har personnummer och sånt..om de är korrekta vill säga. eller ja, det beror väl på hur gammal han är också. Jag gör en massa affärer över internet för jag är cykelidiot och köper och säljer cykeldelar och cyklar som tusan över internet...visst har man stött på riktiga ärkemongon. Men om man lägger manken till och tar fram dektektiven inom sig brukar det lösa sig även med sånna!

lycka till!

8 156 Inlägg
7 juni 2006
Var bor han? *ler brett*
Prova att ringa från en annan telefon. Han kanske svarar då?
Om du ringer från en fast telefon kan han ju se vilket riktnummer du ringer från, så du får nog använda dig av en mobil.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Avstängd
257 Inlägg
7 juni 2006
Jag har sålt mycket grejor som jag har skickat & jag har aldrig velat te betalt i förskott. har alltid skickat mot postförskott. samt så betalar jag aldrig in i förskott när jag köper nått. jo 2 ggr har jag gjort det. det ena var ett företag & de andra var en grej för 40:- inklusive frakten smile

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

Gör det på alla fyra
130 Inlägg
7 juni 2006
Använd payson nästa gång...

385 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
men telen är avstängd ...

Snabb =)
247 Inlägg
7 juni 2006
man ska som sagt aldrig betala i förskott stor risk att man blir blåst :S Min lärare berättade att han för typ ett halvår sedan hade lagt 25000kr dom handpenning på en bil i USA som han skulle hämta hem sen när han försöker få tag på killen så finns han inte :S han brukar ta hem 3jänkare per år så nu åkte han på sin första nit :S

Just real power no turbo shit =)

95 Inlägg
7 juni 2006
Lite inte på personnummer å namn, hur vet du att han gav dig sitt namn och personnr?!

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
7 juni 2006
Varför inte bara använda betaltjänsten på Blocket.

Smoke Tires Not Drugs.

624 Inlägg
8 juni 2006
Nu ska pappa berätta hur det ligger till med sådana bedragare
De e Tjuvar och Horungar hela bunten
så här e det
de lägger in annonser på mobiltelefoner ,datorer, plasma OSV
hederliga männinskor ringer för att handla och blir tillsagd och sätta in pengar på kontot men det finns inget vara att leverera då deras enda mål är att komma åt dina pengar
visst kan du polisanmälla men det tar ytterligare 1-2år innan det blir rättegång då oftas i samband med att killen gjort nåt annat kriminellt oxå
i Många fall blir det hela bara nedlagt då det e små summor .allt över 50000 räknas som grovt bederägeri
jag råkade ut för samma sak satte in 20000 i killen konto som hete Johan Sjölin från Hörby
betalade för en plasma som jag skulle ha i firman
men det fanns ingen plasma
polisanmällde det hela men inget hände
så jag jag fyllde upp de 2 evo6or jag hade vid tillfället med 8-9 grova kompisar och åkte ner och knackade dörr tills vi hittade honom , då visade sig att han var skyldig några pundare pengar så de killarna hade lagt ut annonserna för att kvitta hans skuld , han skulle alltså vara en "målvakt"
så killen fick ringa sin morsa som kom med pengarna dagen efter ,,vi fick ju tillbringa natten hemma hos hans syster då det var där han gömde sig ,,det kan inte varit trevligt för honom och ha 9 pers runt om kring sig ,,smile
såna männinskor ska man vara hårt mot , det e min uppfattning ,,

1 414 Inlägg
8 juni 2006
Ring banken och be dom dra tillbaka pengarna...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

237 Inlägg
8 juni 2006
kanmaninte skicka på postförskott? alltså att man betalar först när varan är levererad. eller det funkar bara för företag? men det fanns en länk tidigare jag såg i en annan tråd där man kunde få fram address och allt på personnumret. om någon kan den så lägg in den så kan du få hans address och samla några polare och hämta dina pengar och vägrar hanså vet du nog vad du kan göra...

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

1 268 Inlägg
8 juni 2006
makeupdude skrev:
kanmaninte skicka på postförskott? alltså att man betalar först när varan är levererad. eller det funkar bara för företag? men det fanns en länk tidigare jag såg i en annan tråd där man kunde få fram address och allt på personnumret. om någon kan den så lägg in den så kan du få hans address och samla några polare och hämta dina pengar och vägrar hanså vet du nog vad du kan göra...

kan dom inte erbjuda att man betalar först då varan kommit ja då kan man fundera på att skippa... jag skulle aldrig betalat före iaf

10 287 Inlägg
8 juni 2006
Nej...inte Acer Ferrari...

Jag har för mig att detta är en scam som har cirkulerat på Blocket förut med en idiot som "säljer" Acer Ferrari.

Dom gånger jag har handlat på blocket och skickat pengar först har jag alltid sett till att jag har deras hemnummer och kontrollringt det. Har dom inget hemnummer, inga pengar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

puff
8 juni 2006
Har du inte fått några grejor än?

30 Inlägg
8 juni 2006
klart du är hur dum får man vara inte PENGAR I FÖRSKOTTTTTT aldrig amannnnen

Meckar När ja PALLAR=)

231 Inlägg
fresh'n'clean
147 Inlägg
8 juni 2006
Varför försöker ni ens handa på detta sättet? Ta det på postförskott eller möt personen och utbyt varor/pengar..
OM det verkar för bra för att vara sant (priset) så ÄR det för bra för att vara sant.

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

624 Inlägg
8 juni 2006
problemet med postförskott är att du vet inte vad får i packetet ,
killen kan ju skicka en tegelsten i lådan och när du väl har betalat och mottagit packetet kan du inte lämna tillbaks det

30 Inlägg
8 juni 2006
Brukar öppna alla mina packet på posten under deras översyn..

Är jag inte nöjd då så ger jag tillbaa skiten till kassörskan o ber dom o kvitta tillbaka mina pengar..

Hell

Gardinstång

180 Inlägg
8 juni 2006
deamon skrev:
8-9 grova kompisar

Har en "hög" med såna jag med. Bra att ha i vissa tillfällen wink

Sök