3471
Sök

Av med kortet utan bevis :S

137 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
Idag ble kompisen av me körkortet utan att polisen hade nått bevis på nått.
Civil polis som stoppade honom och sade att han hade kommit 93km/h imot på 50väg och att han inte han spara farten. Och han körde 70km/h enl mätarn.

Polisen var ensam och tog kortet av honom och så fick han böter. Hur f*n kan de va möiligt? yikes

5 198 Inlägg
14 april 2010
Nån av de 2 pratar BS

918 Inlägg
14 april 2010
Har inte polisen bevis så måste det ju gå att överklaga.

835 Inlägg
14 april 2010
Ja överklaga men polisen kommer vittna mot din kompis. Dvs kört. Men har han skrivit på böterna ar han ju accepterat.

4 005 Inlägg
14 april 2010
gamlingen skrev:
Nån av de 2 pratar BS

+1.

Låter extremt tveksamt att polismannen/kvinnan skulle ha skrivit dit 93 km/h utan att ha använt något mätinstrument.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
14 april 2010
Bara att sluta gnälla och betala....

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

831 Inlägg
14 april 2010
Låter en aning mysko det här. Men va fasen p-nyhlen betalar boten så skit samma.

687 Inlägg
14 april 2010
Polisen använde ett mätinstrument och din kompis fick inte se det, inte mer än rätt men din kompis förvränger givetvis infon och säger att "det finns inga bevis".

Ännu en onödig tråd om hur man har blivit "orätt" behandlad av polisen.

772 Inlägg
14 april 2010
Antagligen så har din kompis redan erkänt att han körde för fort, eftersom polisen alltid frågar "erkänner du dig skyldig?", svarar du ja, så behövs inget mer bevis och det går inte att överklaga.
Sen söker väll kompisen lite "tyck synd om mig" sympati och säger att polisen var så orättvis.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
14 april 2010
PoulZen skrev:
Antagligen så har din kompis redan erkänt att han körde för fort, eftersom polisen alltid frågar "erkänner du dig skyldig?", svarar du ja, så behövs inget mer bevis och det går inte att överklaga.
Sen söker väll kompisen lite "tyck synd om mig" sympati och säger att polisen var så orättvis.

Man kan visst dra tillbaka ett erkännande.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Lidhultare.
325 Inlägg
14 april 2010
henke_99 skrev:
PoulZen skrev:

men hur lönt är det när man redan sagt ja en gång?

-Twiajävlen-

Offroad Racing
3 122 Inlägg
14 april 2010
Eclips3 skrev:
henke_99 skrev:
PoulZen skrev:

Ja det kan ju vara skillnaden mellan att fällas eller frias, då tycker i alla fall jag att det kan vara ganska lönt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

100% ninja
342 Inlägg
14 april 2010
henke_99 skrev:
Eclips3 skrev:
henke_99 skrev:

Ja det kan ju vara skillnaden mellan att fällas eller frias, då tycker i alla fall jag att det kan vara ganska lönt...

Jo, men då står det ord mot ord. Man kan aldrig vinna den fighten mot en polis, de är skyddade av lagen.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

299 Inlägg
14 april 2010
finns väl inget att skylla på? är det 50 km / h på vägen..är det din skyldighet att hålla det. finns inget som är orättvist egentligen.  visst man kan skita i fartgränsen. eller sitta i andra tankar o vara oupmärksam, men det är ditt ansvar som kör att följa anvisningarna på vägarna o då får du ta o bita sura äpplet om det var värt att köra för fort..

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

14 Inlägg
14 april 2010
Jag kan bara säga otur för din buddy!

Jag själv hade lika otur en dag men det visades sig att det var tur istället.

Jag började accelererar från en väg vid natt tiden och vad jag inte upptäckte var polis bilen som var bakom mig, så jag var uppe i hög fart, alltså 120 på 70vägen men jag stannade efter blåljus-varningen så de förhörde mig och berättade att de hade inte kameran på smile

Enligt min teori så är det pga av min charm, utseende,bilen (BMW M3an) för det var en female-cop smile
Senast redigerat av Dubbel_v (14 april 2010)

A Handicapped parking sign does not signify that this spot is for handicapped people. It is actually in fact a warning, that the spot belongs to Chuck Norris and that you will be handicapped if you park there.

Musiker
472 Inlägg
14 april 2010
Gl3nn skrev:
polis som stoppade honom och sade att han hade kommit 93km/h imot på 50väg och att han inte han spara farten. Och han körde 70km/h enl mätarn.

Om han erkände på plats så var det för att han visste att han var skyldig! Annars hade i alla fall jag nekat direkt! Vill man ha betänketid så nekar man och ärendet skickas till åklagare...

Åker man i 90km/h på 50-väg så förtjänar man att få körkortet indraget!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

687 Inlägg
14 april 2010
Ras_J skrev:
Gl3nn skrev:
polis som stoppade honom och sade att han hade kommit 93km/h imot på 50väg och att han inte han spara farten. Och han körde 70km/h enl mätarn.

Om han erkände på plats så var det för att han visste att han var skyldig! Annars hade i alla fall jag nekat direkt! Vill man ha betänketid så nekar man och ärendet skickas till åklagare...

Vill man ha betänketid så begär man rådrum och INGET annat !

Musiker
472 Inlägg
14 april 2010
Nehe skrev:
Ras_J skrev:
Gl3nn skrev:

Vad är rådrum??

;)

4 005 Inlägg
14 april 2010
Ras_J skrev:
Nehe skrev:
Ras_J skrev:

Vad är rådrum??

http://www.polisen.se/sv/Lagar-och-regl … elaggande/

Rådrum

I vissa fall kan man få betänketid, rådrum, innan man behöver ta ställning till om föreläggandet ska godkännas.
I dessa fall får man ett föreläggande med sig från platsen och har sedan åtta (8) dagar på sig att godkänna föreläggandet. Man kan godkänna på två sätt, antingen genom att skriva under föreläggandet och skicka tillbaka det till polismyndigheten eller genom att betala hela bötesbeloppet.
Kontorsföreläggande

I vissa fall kan böter utfärdas i efterhand då den som ska få böterna inte finns närvarande, till exempel efter en automatisk trafiksäkerhetskontroll eller efter en trafikolycka.

I så fall skickas ett föreläggande, så kallat kontorsföreläggande, per post till den som blir bötfälld. Den bötfällde har då åtta (8) dagar på sig att godkänna böterna. Man kan godkänna på två sätt,  antingen genom att skriva under föreläggandet och skicka tillbaka det till polismyndigheten eller genom att betala hela bötesbeloppet.

Musiker
472 Inlägg
14 april 2010
linuslinje skrev:
Ras_J skrev:
Nehe skrev:

Vad är rådrum??

http://www.polisen.se/sv/Lagar-och-regl … elaggande/

Rådrum

I vissa fall kan man få betänketid, rådrum, innan man behöver ta ställning till om föreläggandet ska godkännas.
I dessa fall får man ett föreläggande med sig från platsen och har sedan åtta (8) dagar på sig att godkänna föreläggandet. Man kan godkänna på två sätt, antingen genom att skriva under föreläggandet och skicka tillbaka det till polismyndigheten eller genom att betala hela bötesbeloppet.
Kontorsföreläggande

I vissa fall kan böter utfärdas i efterhand då den som ska få böterna inte finns närvarande, till exempel efter en automatisk trafiksäkerhetskontroll eller efter en trafikolycka.

I så fall skickas ett föreläggande, så kallat kontorsföreläggande, per post till den som blir bötfälld. Den bötfällde har då åtta (8) dagar på sig att godkänna böterna. Man kan godkänna på två sätt,  antingen genom att skriva under föreläggandet och skicka tillbaka det till polismyndigheten eller genom att betala hela bötesbeloppet.

Det var väldigt vad polisen skall ljuga för mig jämt och ständigt!!!
När jag åkte för bilbälte så sa poliskvinnan att det ENDA jag kunde göra för att slippa ta ställning direkt (och betala inom tio dagar) var att neka, vilket jag givetvis inte gjorde...

;)

Sök