3506
Sök

För högt HC värde på bmw e30 318is-91

260 Inlägg
22 april 2010
#21
Har liknande fel på min Mazda och tror det är en bränd ventil, för den tickar också lite.
Så besiktningsmannen kanske har rätt.

Nu en Audi A4 -96

446 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
#22
ChristerGustafson skrev:
Har liknande fel på min Mazda och tror det är en bränd ventil, för den tickar också lite.
Så besiktningsmannen kanske har rätt.

hur är din tomgång då? min låter lite men tänkte att de även kan va spridarna?


260 Inlägg
23 april 2010
#23
victor91 skrev:
ChristerGustafson skrev:
Har liknande fel på min Mazda och tror det är en bränd ventil, för den tickar också lite.
Så besiktningsmannen kanske har rätt.

hur är din tomgång då? min låter lite men tänkte att de även kan va spridarna?

Tomgången är hög ca. en minut vid kall motor, sen blir den bra.
Senast redigerat av ChristerGustafson (23 april 2010)

Nu en Audi A4 -96

140 Inlägg
23 april 2010
#24
Pröva stp silvriga flaskan, eller redlines spridar rengöring, har av erfarenhet rivit i sär halva motorn på min bmw m3 2 år i rad för just höga hc värden, men de änd som hjälpte mig i slut ändan var just spridar rengörin av åvan nämda typer, tänk bara på att inte gör som förpackningen beskriver, utan följande, ha 10-15 liter soppa i tanken, typ reserven, häll i hella spridar rengöringen, tipa där efter i typ 2 liter bensin, då de oftast är en böj på tank röret, annars kommer inte spridarrengöring ner i tanken smile
kör där efter bilen på tomgång typ 10min en kvart, sedan låter du bilen stå typ ett dygn så, för mot vad andra tror så gör rengöringen sitt jobb som bäst, när den får stå och goa sig i systemet ett tag.

Pröva de så får vi se sen.

MVH
Fredrik


Mannen myten legenden
179 Inlägg
24 april 2010
#25
lånar tråden lite..160 i hc är inte så farligt...funderar på att köpa en bmw 320-89, med 900 i hc! och gränsen är även 100 på den.. måste vara något riktigt allvarligt eller? eller bara något som pajjat helt?

wooooommm, pschii, wooooommmm

...has left the building...
4 474 Inlägg
24 april 2010
#26
Läs vad som skrivs i min länk nedan, följ sedan råden så bör du klara dig precis som killen i länken gjorde...
http://www.autopower.se/forum/topic.asp … amp;sida=1

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

446 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
#27
såg att dom nämde vevhuset några gånger, och när jag köpte bilen hade den bara gått korta sträckor så slangarna från ventilkåpan till vevhuset var kletiga, dom har jag rengjort men fattar inte hur man rengör själva "vevhuset"?


473 Inlägg
28 april 2010
#29
Ha jag fick samma grej på min Eclips idag när den skulle besiktigas . för höga värden på HC men även på Co vid förhöjd tomgång . och efter som även jag har bytt stift och olja så blir det att kolla in katten .
du påstår att din inte skramlar vilket inte min gör heller men hörde med en snubbe idag att det kan finnas en spricka i den detta är inte alltid lätt att se utan man bör plocka ned den och kolla nogrant både i och runt om ska göra detta själv i helgen om tid ges
vi får se vem som hittar felet först

79 Inlägg
7 juni 2010
#30
Sitter i liknande sits jag med. Har en 318is -90 med ungefär exakt samma värden som du. Men när jag startat bilen kall eller varm spelar igen roll bara jag startat om den så går den bluddring ända tills jag ger den ett gaspådrag över 4000rpm ungäfär så går det skitbra sen!? Jag har bytt tänspolar då jag hade problem med att en gick sönder, har även bytt Lambda, katt,bränslepump och bränslefilter. Stiften ser bra ut förutom att dom har gått fett med en mörkbrun färg, Jag har borstat rent dom med stålborste efter de. Jag har provat tanka etanol i två tillfällen och även blandat i 2 flaskor "Stp injection cleaner" Var kan problemet sitta? kan man lita på den där stp flaskan eller ska man göra en riktig rengöring?? Skulle vara riktig tacksam för svar om nån har löst det!


79 Inlägg
9 juni 2010
#31
Ingen som har nån ide om vad det kan vara?


...has left the building...
4 474 Inlägg
9 juni 2010
#32
Borstat rent stiften med stålborste? Då kan du slänga de stiften!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

79 Inlägg
14 juni 2010
#33
dawwe skrev:
Borstat rent stiften med stålborste? Då kan du slänga de stiften!

Jasså inge bra?smile


473 Inlägg
7 juli 2010
#34
sent om side så har jag tagit ner min kat och trott eller ej men den var helt tom invändigt inte konstigt att värdena var för höga HC 121 CO 2500   0,5
ska svetsa dit en i morgon så får vi se vad värdena blir
återkommer efter testet

473 Inlägg
15 juli 2010
#35
glömde skriva hur det gick
Svetsade dit en universal som jag köpte på meconomen för 1089:-
funkade perfekt nu är alla värden som de ska så på torsdag i nästa vecka blir det besiktning sedan ska den säljas


Sök