2282
Sök

Stoppad av snuten och åkte på en flygande besiktning..

56 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Tjena gott folk har lite frågor angående flygande besiktning. Vart stoppad av polisen som gjorde en flygande på mig och gav mig 4 anmärkningar att jag har xenonkonverterat framljusen, att mina bakblinkers lyser för lite gult??..

Sen så började han hänga och dra i mitt bil batteri så den lossnade så fick jag en anmärkning på det med.
Sista anmärkningen var att min registreringsskylt belysning inte fungerade. Vart 2:a på allt. Det tråkiga i det hela är att jag gick genom besiktningen för exakt 2 veckor sen med massa slit och nedlagda pengar på min pärla saab 9-3.

Nu när jag återvänder till besiktningen kommer jag då åka på en helt ny besiktning eller tittar de bara på det polisen anmärkte under flygande? När jag loggar in på bilprovningen står det Kontrollbesiktning 300 kronor det innebär en helt ny besiktning?

342 Inlägg
18 april 2010
det e bara dom sakerna som står på pappret dom kollar på..  du behöver inte boka någon tid via nätet bara att åka in och göra obokad efterkontroll 200kr

56 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
ThisIsBlackSunshine skrev:
Dom kollar bara på de dom gav nedslag på.. 98% säker tongue

Hoppas det verkligen jag litar på min bil men haft otur orkar inte att åka på några nya problem. Tråkiga poliser..

56 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
volvodrifter skrev:
det e bara dom sakerna som står på pappret dom kollar på..  du behöver inte boka någon tid via nätet bara att åka in och göra obokad efterkontroll 200kr

Hmm men varför står det inte att det är efterkontroll på nätet då? Är det bara att dyka upp där med mitt papper i handen?

1 224 Inlägg
18 april 2010
Blev det något böter förutom 2orna?

i-vtec Do you?

342 Inlägg
18 april 2010
efterkontroll kan man inte boka via nätet vad jag vet.. jupp bara åka te närmaste bes med ditt papper och göra en obakad efterkontroll.

mevvan skrev:
volvodrifter skrev:

Hmm men varför står det inte att det är efterkontroll på nätet då? Är det bara att dyka upp där med mitt papper i handen?

56 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
volvodrifter skrev:
efterkontroll kan man inte boka via nätet vad jag vet.. jupp bara åka te närmaste bes med ditt papper och göra en obakad efterkontroll.

mevvan skrev:
volvodrifter skrev:

Okej då känns det mycket bättre får fixa mina små problem under veckan och besiktiga.. Tack big_smile

Mazda6sex skrev:
Blev det något böter förutom 2orna?

Nä han skulle böta, men fick helt plötsligt för sig att vara snäll "jag ska vara schysst mot dig" om jag lovade att åka hem och parkera bilen tills jag fixat anmärkningarna..  sa han och lät mig gå utan böter..
Senast redigerat av mevvan (18 april 2010)

Huh? (`´,)
518 Inlägg
18 april 2010
Polisen gav mig en ombesiktning på min originalvinge på min skyline....

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.

1 224 Inlägg
18 april 2010
Works skrev:

Hur går det till sen då? big_smile

i-vtec Do you?

218 Inlägg
18 april 2010
Works skrev:

Skojar du me mig?! hur fan lät er konversation då ? wink

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

56 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Works skrev:

Låter ju ganska bright  roll

KHRacing
18 april 2010
Works skrev:

inget konstigt alls, din bil är inte nyregistrerad i Sverige samt ej heller typgodkänd i Sverige med den vingen.

309 Inlägg
18 april 2010
KHRacing skrev:
Works skrev:

inget konstigt alls, din bil är inte nyregistrerad i Sverige samt ej heller typgodkänd i Sverige med den vingen.

Måste ha varit en riktigt sur polis asså tongue.

Men jag lider med dig fan. Man köper en sådan rolig bil och ändå blir det en del turer till bilprovningen.. Segt.

Att köra turbo är beroendeframkallande...

642 Inlägg
18 april 2010
Varken vingen på Skyline eller Supra är godkänd i Sverige, Imprezavingen och Evovingen på 6-10 är däremot godkända då de sålts i Sverige, har pratat med både polisen och bilprovningen om detta och det är tvärstopp. Varken Toyota eller Nissan kan heller skriva ut intyg på vingarna då bilen inte sålts i Sverige och därmed inte typats med det. 99% av poliserna bryr sig inte om sådana struntsaker men sen finns det ju de som rider på paragrafer och då finns det inte så mycket man kan göra.

56 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
DanneJ skrev:
99% av poliserna bryr sig inte om sådana struntsaker men sen finns det ju de som rider på paragrafer och då finns det inte så mycket man kan göra.

Haha fick mig ett gott skratt där då jag stött på många som rider på paragrafer!

Speed FMK
849 Inlägg
18 april 2010
Om du får ombes eller en ny besiktning står på pappret du fick om du läser det noga. :p

Mvh Ludde

56 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
Om du får ombes eller en ny besiktning står på pappret du fick om du läser det noga. :p

Mvh Ludde

på beslut är det ikryssat "Att låta ackrediterad verkstad åtgärda och prova fordonet eller att på annat sätt åtgärda bristerna och upp visa fordonet för besiktningsorgan senast den* mer än så står det inte :p men det är nog efterkontroll som tidigare nämnts hoppas jag på iaf:)
Senast redigerat av mevvan (18 april 2010)

299 Inlägg
18 april 2010
det jag inte förstår här.. du besiktade bilen endast 2 veckor innan du fick flygande? o den gick igenom med allting eller ändrade du allting som du fick anmärkning på till det sämre efter besiktningen? t.ex vita lampor i blinkersna..lossade på batteriet? att du xenonkonverterat framljusen kan du ju dock inte skylla på polisen.
besiktningsgubbarna brukar ju inte direkt missa sånt som vit blinkande och löst batteri.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

7 100 Inlägg
18 april 2010
bara att åka till bes och visa upp pappret så kollar dom felen.åkte på en ja med

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

152 Inlägg
18 april 2010
mevvan skrev:
Tjena gott folk har lite frågor angående flygande besiktning. Vart stoppad av polisen som gjorde en flygande på mig och gav mig 4 anmärkningar att jag har xenonkonverterat framljusen, att mina bakblinkers lyser för lite gult??..

Sen så började han hänga och dra i mitt bil batteri så den lossnade så fick jag en anmärkning på det med.
Sista anmärkningen var att min registreringsskylt belysning inte fungerade. Vart 2:a på allt. Det tråkiga i det hela är att jag gick genom besiktningen för exakt 2 veckor sen med massa slit och nedlagda pengar på min pärla saab 9-3.

Nu när jag återvänder till besiktningen kommer jag då åka på en helt ny besiktning eller tittar de bara på det polisen anmärkte under flygande? När jag loggar in på bilprovningen står det Kontrollbesiktning 300 kronor det innebär en helt ny besiktning?

fick du böter av polisen?

Sök