2735
Sök

Turbo byte 200sx

86 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
#1
Tjena!

Har en liten fundering!
Om jag ska byta turbo från min orginal turbo en Garrett t25 till en kkk k04 måste bilen mappas om då? även om jag vill köra på samma laddtryck som innan?

Är det någon som testat med den turbon? skulle vara jätte tacksam för några goda råd.


Tack på förhand!

/Björn
Senast redigerat av actioncrew (19 april 2010)


Just around the corner
41 Inlägg
19 april 2010
#2
Ja tror inte du kmr behöva mappa om bilen för ett turbo byte bara... Men va e tanken me att bara byta turbo  om du endå ska köra på samma tryck ? Men turbon i sig är väl helt okej, sitter väl dubbla sånna i rs4 om ja minns rätt. Men ska du bara byta turbo så tkr ja du ska slänga in en T28R(upp till 330hk) eller eller en GT30R(upp till 440hk) om du ska elda på lite mer dvs... smile

86 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
#3
Eloranta skrev:
Ja tror inte du kmr behöva mappa om bilen för ett turbo byte bara... Men va e tanken me att bara byta turbo  om du endå ska köra på samma tryck ? Men turbon i sig är väl helt okej, sitter väl dubbla sånna i rs4 om ja minns rätt. Men ska du bara byta turbo så tkr ja du ska slänga in en T28R(upp till 330hk) eller eller en GT30R(upp till 440hk) om du ska elda på lite mer dvs... smile

Nä jag tycker ju inte att man borde de!?
Tror att orginal turbon har gjort sitt... har planer på att skaffa en t28 frammöver men pengarna räcker tyvärr inte så långt just nu... så de är mest en tills vidare turbo...

men den som sitter i audi heter inte den kkk k24? tror att den jag settt nu heter k04..? är säkert lite mindre men han som hade den sa att den va till ca 200-250 hk ha jag för mig..


Just around the corner
41 Inlägg
19 april 2010
#4
Okej, du tkr inte du kastar pengar i sjön om du ska köpa en "just nu" turbo för o sedan kasta i en t28 =/ den kanske hette k24 ja minns ej riktigt. men för en "just nu" turbo så kmr du inte behöva mappa om bilen, om du tänkt o köra på samma parametrar som nu. får du inte tag på en ny eller bättre begagnad original turbo då ist för nåt dyrt o gött ?

86 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
#5
Eloranta skrev:
Okej, du tkr inte du kastar pengar i sjön om du ska köpa en "just nu" turbo för o sedan kasta i en t28 =/ den kanske hette k24 ja minns ej riktigt. men för en "just nu" turbo så kmr du inte behöva mappa om bilen, om du tänkt o köra på samma parametrar som nu. får du inte tag på en ny eller bättre begagnad original turbo då ist för nåt dyrt o gött ?

Fan tror jag skiter i den.. läste någon tråd att de verkar vara en skit turbo.
är det någon som vet nån bra sida där man kan köpa billiga eller bättre begangnade turbos?
kanske någon som har en garrett t28 liggandes?
Senast redigerat av actioncrew (19 april 2010)


Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
19 april 2010
#6
actioncrew skrev:
är det någon som vet nån bra sida där man kan köpa billiga eller bättre begangnade turbos?
kanske någon som har en garrett t28 liggandes?

http://www.nogs.se/forum/forumdisplay.php?f=136
Senast redigerat av insane_1 (19 april 2010)


86 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#7
Har hittat en t28 som tyvärr suttit på en motor med vevlager ras!?
Hur mår en turbo av det? blir det massa skit i oljan som följer med in i turbon? 
Är det något speciellt man ska tänka på? kan de funka eller är de bara skit?


58 Inlägg
20 april 2010
#8
Klart att den kan funka, jag köpte en turbo som hade suttit på en vevlagerrasad 200a. Se till att impellern inte går att jucka åt alla håll och kantar bara.

86 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#9
fembot skrev:
Klart att den kan funka, jag köpte en turbo som hade suttit på en vevlagerrasad 200a. Se till att impellern inte går att jucka åt alla håll och kantar bara.

Okej de är inte risk att de är massa skit i turbon då?


58 Inlägg
20 april 2010
#10
Du kan ju alltid skruva isär turbon och se så att inte något är skadat.


Sök