Den som tror mig får tro mig den som inte gör det han väljer att misskreditera. Vi kanske ses på en landsväg håll rak kurs o vingla inte för mkt jag kommer om på en av dina sidor !
Tala om var vi ska leta efter rallycross-dräpar-volvon
Ska dessutom bjuda på 2 citat, först ett av mina från föregående sida och sen ett av dina från denna sida så vi kan jämföra
bumpe skrev:
* Kommentarer såsom: "Min GLE vann Streetrace-cupen förra året" och "Jag tar din bög-saab hur lätt som helst" är viktigt att ha koll på för att vara accepterad i gänget.
endorfinslaven skrev:
Bilen spöar det mesta på landsväg
Ser jag en slående likhet mellan min ironi och din verklighet?
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 juni 2010
endorfinslaven skrev:
calibra1992 skrev:
endorfinslaven skrev:
Vilken kategori hamnar jag i då
Har en volvo ombyggd till en rally eller rallycrossbil på ett seriöst vis med de rätta delarna. Bilen spöar det mesta på landsväg... men har kostat som en gammal Porsche i ombyggnad. Värdeminskningen med investeringarna är 100% och att sälja denna potenta bil går inte då ingen vill betala för bilen då den inte har ett ferrari emblem(tänker inte sälja men nämner det). Här på garaget visar det att många mest vill ha ett visst bilmärke för den status som kommer med vid köpet. Därefter tror de alltid att med rätt exklusiva bilmärke så blir de gatans o vägens kungar. Detta är så starkt rotat i dessa kretsar så för en Volvoåkare med potent kärra är det en fröjd att på kurvig landsväg smiska de ovannämnda i sina sportXXXXXX whatever...
Att möta dem sedan och ta upp ämnet är mkt kul... De har ju skrytit i bekanskapskretsen och de är oftast av samma sort,
SNACKA OM FALLANDE KORTHUS...
Ps Har med tiden lärt mig att med enklare knep o en mindre del pengar kan man göra om en Volvo till en potent o hållbar landsvägsracer...
Så varför detta Volvohat.... Jag älskar bilen och vill inte ha något annat..
Lägg upp den där bilen nån gång i stället för att i tråd efter tråd skryta om hur potent den är. Börjar lukta Mytomani lång väg kring dig
Ha ha Varför ska jag lägga upp bilder på min bil ? För att du ska kolla på dem, jag skiter totalt i vad en mupp som du önskar , skriver eller säger. Du får tro att jag ljuger det skiter jag fullständigt i ! Om jag brydde mig allt för mkt i mångas åsikter på forumen så lade jag ut bilder på bilen. Men jag har ingen som helst glädje av att lägga ut bilder på bilen. Den som tror mig får tro mig den som inte gör det han väljer att misskreditera. Vi kanske ses på en landsväg håll rak kurs o vingla inte för mkt jag kommer om på en av dina sidor !
Ha ha stormytomanen här...
Istället för att vara otrevlig så kan du väl enklare säga "Jag vill inte ha den uppe för allmännheten". Nu istället så ser du ut som en dum 10 åring som försöker skryta om sin fars Volvo. Ta ett tänk, det är inte värt att vara så negativ! Och förstår lite i det du säger (om du nu talar sanning). Min far har trimmat sin Thunderbird som en jääääkel! Hade han gått på överladdning hade bilen haft mins 600hk på bakhjulen men nej. Han gick svåra vägen och trimmade sugmotor för helvetes mycket pengar istället och istället har den 400hk på bakhjulen. Vilket iofs är mycket coolare! Men för det han har lagt ut så kommer han aldrig någonsin få tillbaka en krona av det då bilen är så billig. Hade det istället varit en Plymouth 'Cuda eller nått som trimmats hade värdet nästan ökat.
Min syn på volvoraggare är äckligt folk som antingen köpte volvon för 3000:- eller fick den av morfar. Sedan är dom skit stolta över sin bil och tycker att det är världens snabbaste bil men vågar definitivt inte göra upp mot någon för då skulle dom inse hur sölig bilen egentligen är. Min syn på volvo raggare är idioter och äcklen som inte har respekt för andras saker! Speciellt äcklen som var på årets första Streetblock meet i Enköping. Det var en Evo, en BMW och typ 5 Volvos som börnade runt mitt bland alla bilar. Bara där ser man mognadsgruppen på dom som äger volvo. Och sedan, seröst. Hur kan en tegelsten vara snygg? Tegelsten = 740
Märks ju lång väg att vissa har tydligen inget sinne för humor eller ironi. Trådens ämne är ju individers syn på "volvoraggare" och inte bilmärkets prestanda. Trimmat eller otrimmat spelar ingen roll.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
I allmänhet så är väl "raggare" om man får hård dra det hela icke omttyckta, men det gäller väl överlag att man ogillar vissa typer av människor för att dem inte "ställer sig i ledet" som resterande allmänhet. Sen att dom oväsnas och för liv och jävelskap är väl nästan snart lite standard i våra svenska avlägsna städer. Mig spelar det ingen större roll att dom håller på som dom gör, lite komiskt när dom glider med sina bilar och slår på plåten vilket jag inte förstår varför?. Det skulle jag vilja ha svar på. Är det nått parnings rop? eller bara i allmänhet coolt?
Been there, done that! Jag gillar själv inte de stereotypa volvoraggarna, fast om jag råkat själv bli kallad de.
Min förstabil var en rostig vit 744 88gl blackline, sunkig som fan. Den här kapsänkte jag, målade gle-lackade stötfångare och taskig toningsfilm på bakrutorna. Jag körde som en biltjuv. Atmofsären i bilen var typ; wunderbaum"volvo"-mix och ingrodd lukt utav brännt gummi(och lammel?). favoritmusik då och nu: Eddie meduza!
Ser mig själv inte som volvo-raggare, och har nu planer att skaffa en gammal dieselmerca från 70talet, och självklart blir det dunka eddie meduza och rockabilly i Amazonen i fortsättningen!!
va tycker ni? själv blev jag chockad när en tjej jag dejtade tyckte att jag var lite utav en raggare =/
såg några volvo raggare när dem kom o trodde dem va coola hahhaha i en gammal äklig 740 hehehehe hade lust att välta deras bil med grannens fendt för ja stod o plocka ved.....
Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden Trabant Projektet 14
Been there, done that! Jag gillar själv inte de stereotypa volvoraggarna, fast om jag råkat själv bli kallad de.
Min förstabil var en rostig vit 744 88gl blackline, sunkig som fan. Den här kapsänkte jag, målade gle-lackade stötfångare och taskig toningsfilm på bakrutorna. Jag körde som en biltjuv. Atmofsären i bilen var typ; wunderbaum"volvo"-mix och ingrodd lukt utav brännt gummi(och lammel?). favoritmusik då och nu: Eddie meduza!
Ser mig själv inte som volvo-raggare, och har nu planer att skaffa en gammal dieselmerca från 70talet, och självklart blir det dunka eddie meduza och rockabilly i Amazonen i fortsättningen!!
va tycker ni? själv blev jag chockad när en tjej jag dejtade tyckte att jag var lite utav en raggare =/
Du har allt som krävs för att vara en volvoraggare. Grattis!
Min bild av volvoraggare är ngn med äldre volvo som åker runt i sin 3000kr (typ) bil som är rostig överallt med alla fula stylingar som är köpta på biltema eller okq8sprayburkar och sladdar runt överallt och kollar efter att andra ska kolla på honom.
Min bild av volvoraggare är ngn med äldre volvo som åker runt i sin 3000kr (typ) bil som är rostig överallt med alla fula stylingar som är köpta på biltema eller okq8sprayburkar och sladdar runt överallt och kollar efter att andra ska kolla på honom.
Sprayfärg från biltema är ännu billigare, så därför handlar jag där.
Det värsta tycker jag är när folk som åker Volvo tycker att de har världens bästa bil (Är dryga och tror att de är något just för att de kör volvo).. Finns SÅÅ mycket bättre bilar än volvo.. Men jag tror att det där i hög grad är ett omoget beteende också. Alltså, dmånga jag känner hade en 740 eller 240 som första bil. Så även jag. Men efter ett tag inser man som sagt att det finns mycket bättre saker.. Både prestanda och designmässigt.
Det värsta tycker jag är när folk som åker Volvo tycker att de har världens bästa bil (Är dryga och tror att de är något just för att de kör volvo).. Finns SÅÅ mycket bättre bilar än volvo.. Men jag tror att det där i hög grad är ett omoget beteende också. Alltså, dmånga jag känner hade en 740 eller 240 som första bil. Så även jag. Men efter ett tag inser man som sagt att det finns mycket bättre saker.. Både prestanda och designmässigt.
Är 24 år och har provat massvis med bilar (dock inte ägt så många) men 240 är den bil som faller mig bäst i smaken. En bra, skön bil som jag dessutom gillar designen på. 740 däremot är inte byggd på något sätt för att passa mig. Men det är en smaksak, bara för att 240 är min favorit så klagar jag inte på dem som gillar andra bilar/modeller. Trist att inte alla i bilvärlden är sådana...
Värst och extremast är ändå de som köper en gammal Volvo och låtsas vara volvoraggare bara för att de kör Volvo. Hobbyvolvoraggare...
Är ju inget som bara förekommer i bilvärlden. Finns ju även hobbyturkar.
Vilka kriterier måste uppfyllas då innan man räknas som en äkta Volvo raggare?
Sugen på att bli en?
Klurigt men exempelvis keps som pekar rätt upp, småskabbig bil t ex 740, en redig klase i framrutan, rakt grovt rör istället för ljuddämpare, gillar sin bil även fast de inte alltid är så rädda om den, "cool" framrutestreamer, mindre snygga fälgar, diverse julastyling...
Och så har vi dem som köper en gammal Volvo för att köra/slå sönder utan att ha direkt intresse för den och låtsas vara volvoraggare och på så sätt spelar över och ger vanliga volvoraggare sämre rykte än de oftast är värda.
Nu kom jag även på en tredje kategori, folk som tror att de är "riktiga raggare" men kör runt i en skabbig volvo istället för en skabbig amerikanare. svårt att beskriva men tänk er en skabbig 60-talsamerikanre med typisk utsmyckning men byt ut bilen mot en Volvo.
Sedan har vi alla blandvarianter osv osv..........
Senast redigerat av EmilHammarlund (30 november 2010)
efter att en volvoraggare skulle vara cool och BÖRNA MED ETT HJUL med vinterdäck framför min 142a så det spruta dubb och sten på den tycker jag inte om dom...