Jag pekar på detta som en källa till mera kunskap om hur förbränningsmotorer fungerar, vad som går att få ut motorer i form av vridmoment per liter slagvolym och därmed indirekt effekt samt hur man trimmar framförallt sugmotorer.
Jag fick kunnig hjälp att sammanställa allt detta för att kunna ha bra info om detta i en klistrad tråd.
Som tråden låter så vill jag gärna veta av lite mer kunnigare folk, som också vill få sig ett gott skratt!
Bor granne med en av dom värsta mytomanerna i historien, som påstår sig ha en vanlig trött 16 (B234f) ventilare utöver det vanliga i sin 945 -91 aut. Det sitter en av dom skitigaste spisarna (som jag har sett) i fronten på den, och den här killen påstår sig ha 250+ i den och att den är preppad för "bana" dvs att han har kört en runda med vinkelslipen på fjädrarna..o allt jag ser är ett b*jsbrunt gammalt skitfilter från KN som ser ut o inte ha blivit oljat på 3 år, (asg) och stripat i Lmm'en..o det jävligaste är att den inte ens har turbo!?!?Han säger även att den är så från volvo..Spezialutgåva..edition??
Min fråga är nu då, är det möjligt att en arbetslös 22 åring (som livnär sig på att meka med sina polares Eu-moppar i garaget, har dom vassaste kammarna...så att man kan skära sönder knogarna på dom och ställt tändningen så jävla långt bak i tiden att Einstein spekulerade om relativitetsteorin) kan peta ner 250hk+ i en sliten 16 ventilare utan turbo??
låt oss säga att han har vunnit på Lotto o köpt alla paket som finns på KG-trimmning, o mekat ner dom i motorn? hur mycket kan du maxa i en 16v (obs att han simmons slutrör på org system 2.25 mm XD XD XD