3863
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

10 Inlägg
22 maj 2011
haha ja såg även att han skrev Audio i texten under bilden med

Bärs!
3 456 Inlägg
22 maj 2011
kameramannen skrev:
Vettemannen skrev:
PoulZen skrev:
http://www.blocket.se/helsingborg/VW_GOLF_CL_1_8I_GL_PKT_Nybesiktad_95_ars_34003093.htm?ca=21&w=3

Alltid lika roligt att hitta en bil som säljaren anser är stylad. Men är det bara klistermärket på tanklocket som är stylingen eller? smile

Eller tärningarna som hänger i backspegeln! lol

/Benny

Nu sitter jag i solen och det är lite svårt att se skärmen, men är inte baklyktorna tonade också?

Glöm inte dom vita blinkersglasen fram!
Enligt Blocket standard brukar det ju räcka med vita blinkers för att det ska räknas som "stylad". wink
Senast redigerat av Aga_Diff (22 maj 2011)

Garaget.org peakade 2008.

772 Inlägg
22 maj 2011
seaberg89 skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Audio_100_2_0_34009954.htm?ca=10&w=1
kan vara komiskt med litet skrivfel i rubriken

Buckla i dörren? Bakskärmen då? Och listerna som saknas? smile
Och jag kan inte tänka mig att det bara finns en repa.
Senast redigerat av PoulZen (22 maj 2011)

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 maj 2011
PoulZen skrev:
seaberg89 skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Audio_100_2_0_34009954.htm?ca=10&w=1
kan vara komiskt med litet skrivfel i rubriken

Buckla i dörren? Bakskärmen då? Och listerna som saknas? smile
Och jag kan inte tänka mig att det bara finns en repa.

Rosten som fått listerna att trilla av har han garanterat sprejat över lite halvdåligt med sprayfärg.

Ford fantast
1 607 Inlägg
22 maj 2011
PoulZen skrev:
Leo86 skrev:
sorry för ännu mer OT men kunde inte låta blir så jag ringde den numer fd ägaren då bilen är såld och han sa att bilen aldrig är vinterkörd och det är helt vanliga sommardäck på bilden och INTE några M+S däck!!!

så tror ni fortfarande den är vinterkörd eller?

alltså seriöst. kan inte alla jävla människor bara sluta oponera sig på *aldrig vinterkörd* bara för att den står i lite snö? tänk på vad det är för bil. ja menar en normal jävla människa vinterkör inte en sån bil.

en volvo kan man göra så med. o saab o andra kanske mindre märvärdiga modeller, men inte en sådan eller liknande!

så slut på OT för min del smile

skönt att avreagera ibland wink

Man kan inte alltid lita på vad säljarna säger. Den har säkert bara körts till kyrkan på söndagar oxå av en gammal tant. smile Vad jag menar är att det aldrig går att bevisa om den är det eller ej, även om säljaren säger det.

Sen kan man köra alla bilar i snö, det finns ju någon som kör med lamborghini med takbox och som kör hela året runt med den.
Men visst att den står i snö bevisar inte heller att den är vinterkörd. smile

Och för att återgå till ämnet.
http://www.blocket.se/helsingborg/VW_GO … 21&w=3

Alltid lika roligt att hitta en bil som säljaren anser är stylad. Men är det bara klistermärket på tanklocket som är stylingen eller? smile

tro fan att golfen är stylad det är ju noskt krom på den tongue

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Evildan
22 maj 2011
Leo86 skrev:
PoulZen skrev:
Leo86 skrev:
Masquerade skrev:
http://www.blocket.se/alvsborg/Jaguar_S_Type_4_0_topp_skick_33901044.htm?ca=15&w=3

"Aldrig varit vinterkörd"

Ännu en gång har dessa inkompitenta människor bevisat sin tröghet i att det "den är visst vinterkörd".

Men stå i ett trångt jävla garage o ta en snebild på typ en dörr när du lyfter armarna o mosar in dig i hörnet för att få en helbilsbild men ICKE så går det inte o göra hos alla som kanske  ( KANSKE) i detta fall har ett för litet garage för att ta ett bra kort inne i garaget o därav körde ut den. men TITTA! lågt miltal o inga dubbdäck på.

kan kanske inte direkt kör omkring mitt i vintern på sommardäck med en sån bil..

d e ingen 740 direkt, eller en fiat!

Varför överhuvudtaget orka diskutera om en bil varit vinterkörd eller inte?
Är det något vi någonsin kommer få reda på?
Spelar det någon roll? Njae, det beror på hur bilen ser ut när man tittar på den.

Det är inte någon på detta forum som kan säga med 100% säkerhet att den bilen ÄR eller INTE ÄR vinterkörd. End of story.

sorry för ännu mer OT men kunde inte låta blir så jag ringde den numer fd ägaren då bilen är såld och han sa att bilen aldrig är vinterkörd och det är helt vanliga sommardäck på bilden och INTE några M+S däck!!!

alltså seriöst. kan inte alla jävla människor bara sluta oponera sig på *aldrig vinterkörd* bara för att den står i lite snö? tänk på vad det är för bil. ja menar en normal jävla människa vinterkör inte en sån bil.

en volvo kan man göra så med. o saab o andra kanske mindre märvärdiga modeller, men inte en sådan eller liknande!

Aldrig betyder: inte vid något tillfälle, inte någonsin.
Eftersom bilen står på en snötäckt parkering är det grammatiskt felaktigt att påstå att den ALDRIG är vinterkörd då den faktiskt är körd i snö minst en gång, tror knappast den blev ditlyft med en kranbil.
Däremot kanske den inte är reguljärt vinterkörd utan endast vid fototillfället.
tex du kan ju inte säga: jag har ALDRIG knarkat, ALDRIG voltat bilen, ALDRIG fått hjärnskador pga hög volym på stereon osv, utom en gång...då är det inte ALDRIG längre utan vid ett enstaka tillfälle detta inträffat.
förstår fö inte varför en helt vanlig s-type inte skulle kunna köras av en "normal jävla" människa på vintern.
detta var mina tankar blygsamma om det hela.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
22 maj 2011
Evildan skrev:
Leo86 skrev:
PoulZen skrev:

Varför överhuvudtaget orka diskutera om en bil varit vinterkörd eller inte?
Är det något vi någonsin kommer få reda på?
Spelar det någon roll? Njae, det beror på hur bilen ser ut när man tittar på den.

Det är inte någon på detta forum som kan säga med 100% säkerhet att den bilen ÄR eller INTE ÄR vinterkörd. End of story.

Eftersom bilen står på en snötäckt parkering är det grammatiskt felaktigt att påstå att den ALDRIG är vinterkörd då den faktiskt är körd i snö minst en gång, tror knappast den blev ditlyft med en kranbil.
tex du kan ju inte säga: jag har ALDRIG knarkat, ALDRIG voltat bilen, ALDRIG fått hjärnskador pga hög volym på stereon osv, utom en gång...då är det inte ALDRIG längre utan vid ett enstaka tillfälle detta inträffat.
förstår fö inte varför en helt vanlig s-type inte skulle kunna köras av en "normal jävla" människa på vintern.

Nu börjar den här tråden spåra ur. Jag anser att om nån skriver "Aldrig vinterkörd" så räknas det inte när den "Rullas" ut för fotografering.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
22 maj 2011
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
Leo86 skrev:

Nu börjar den här tråden spåra ur. Jag anser att om nån skriver "Aldrig vinterkörd" så räknas det inte när den "Rullas" ut för fotografering.

/Benny

Det har den gjort så ruskigt många gånger förr.
Men nu är det faktiskt på det viset att aldrig betyder: inte vid något tillfälle, inte någonsin och inte någon enstaka gång, alla förstår nog vad som menas men det är ett felaktigt utryck i förhållande till verkligheten och det var därav det roliga uppstod i att endast ha vinterbilder på objektet.
Om du bara har gjort något en gång så räknas det alltså inte? Intressant livsåskådning i mitt tycke.
Jag förstår dock mycket väl hur du menar, ville bara påvisa felaktigheten i uttrycket.

772 Inlägg
22 maj 2011
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:

/Benny

Det har den gjort så ruskigt många gånger förr.
Men nu är det faktiskt på det viset att aldrig betyder: inte vid något tillfälle, inte någonsin och inte någon enstaka gång, alla förstår nog vad som menas men det är ett felaktigt utryck i förhållande till verkligheten och det var därav det roliga uppstod i att endast ha vinterbilder på objektet.
Om du bara har gjort något en gång så räknas det alltså inte? Intressant livsåskådning i mitt tycke.
Jag förstår dock mycket väl hur du menar, ville bara påvisa felaktigheten i uttrycket.

En gång är ingen gång heter det ju.
Nog pratat om vinterkörd bil.
Nya annonser tack.

258 Inlägg
23 maj 2011
http://www.blocket.se/helsingborg/S40_T … _5&w=1

"Jag tycker att det är synd och har det kvar och fördarva det ännu mer." Ännu mer? tongue
Gillar avslutningen..
"Hör av er innan jag paja den ordentligt."

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
23 maj 2011
http://www.blocket.se/orebro/Re_se_141_ … =8&w=1

"seriös byggt låda till basarna, skickar med två extra rör så man kan fiffla med avstämmningen"

"Prutning sker efter ni lyssnat på ljudet.. testade sätta in detta i kompisens 745a taket flexade satan.. och i min bil så har det låssnat saker.. hatthyllan är ju förstörd och baksätet flexar" Vem vill köpa något som flexar sönder?

"lådan är byggt för djupbas".. En helt vanlig fyrkantig låda?..

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

SÄNK MER!
389 Inlägg
23 maj 2011
NeckBreaker skrev:
http://www.blocket.se/orebro/Re_se_141_5_db__rockford_steg_m_m_34037974.htm?ca=8&w=1

"seriös byggt låda till basarna, skickar med två extra rör så man kan fiffla med avstämmningen"

"Prutning sker efter ni lyssnat på ljudet.. testade sätta in detta i kompisens 745a taket flexade satan.. och i min bil så har det låssnat saker.. hatthyllan är ju förstörd och baksätet flexar" Vem vill köpa något som flexar sönder?

måste säga att det är en gammal klasskompis som säljer detta...
Senast redigerat av dahlens (23 maj 2011)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 468 Inlägg
23 maj 2011
dahlens skrev:
NeckBreaker skrev:
http://www.blocket.se/orebro/Re_se_141_5_db__rockford_steg_m_m_34037974.htm?ca=8&w=1

måste säga att det är en gammal klasskompis som säljer detta...

haha ni vet inte vad en djupbaslåda är va? =P.

har någon av er sysslat med billjud?

Verkar seriöst inte som det wink

Muttley
23 maj 2011
NeckBreaker skrev:

Nej en 740 klarar väl inte av så mö tryck men nu är de inte den dem säljer utan baslådan. Ljudprylar för att spela db race brukar inte vara så himla granna heller.

3 059 Inlägg
23 maj 2011
Hehe, särskilt seriös ser den inte ut att vara.. då ska man nog fundera på vad seriös har för innebörd..
En halvskabbig låda bara ihopskruvad av lite sletna skivor.. skitt o trasig i hörn.. inte ens klädd i nått tyg så den ser vettig ut.. jo seriös.. ja tackar.

Inte konstigt att taket flexar i en sleten 740.. det gör det med ett par 6*9 också.. lossnar grejorna i bilen ska man nog fundera på att lägga ner lite tid på bilen istället för att spela musik.
Senast redigerat av Smajly (23 maj 2011)

Bärs!
3 456 Inlägg
23 maj 2011
Smajly skrev:
Hehe, särskilt seriös ser den inte ut att vara.. då ska man nog fundera på vad seriös har för innebörd..
En halvskabbig låda bara ihopskruvad av lite sletna skivor.. skitt o trasig i hörn.. inte ens klädd i nått tyg så den ser vettig ut.. jo seriös.. ja tackar.

Inte konstigt att taket flexar i en sleten 740.. det gör det med ett par 6*9 också.. lossnar grejorna i bilen ska man nog fundera på att lägga ner lite tid på bilen istället för att spela musik.

lol

Garaget.org peakade 2008.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
23 maj 2011
NeckBreaker skrev:
"Prutning sker efter ni lyssnat på ljudet.. testade sätta in detta i kompisens 745a taket flexade satan.. och i min bil så har det låssnat saker.. hatthyllan är ju förstörd och baksätet flexar"

Vem vill köpa något som flexar sönder?

Du har aldrig funderat på att flex får man automatiskt när man spelar högt och vid låga frekvenser.
Antar att jag har byggt en kass baslåda jag med i så fall: http://www.youtube.com/user/ExtraKimB#p/u/6/jo2wcYiF12w

Min låda är åxå fyrkantig, formen har knappast med frekvensgången att göra. Det är volymen på lådan och lådans avstämning.

Sen kan jag väl hålla med om att det inte var världens snyggaste låda..

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Trucker
2 710 Inlägg
24 maj 2011
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … =9&w=2

134hk MED turbo !!
Försäljaren får väll ändå ha lite bilkoll smile

Fart missbrukare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 maj 2011
BMWgrabben skrev:
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo_940_2_3T_classic_AC_22000_MIL_34054933.htm?ca=9&w=2

134hk MED turbo !!
Försäljaren får väll ändå ha lite bilkoll smile

Vad är det för lustigt med det? Ltt är väl på 134/135hk?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök