dawwe skrev:
BigBen skrev:
"
Fast hustrun går inte på det tricket längre........
Testa med att du "råkar glömma" en "goodiebag" från valfritt modehus (eller liknande) i framsätet på den nya bilen när frugan går ut för att kolla på "vad det är för onödigt skräp du köpt nu igen" så är jag rätt säker på att hon kommer gå på det där tricket även i fortsättningen
Skratta du bara och kom med dina kloka ord.
Tyckte jag gjort hyggligt bra ifrån mig när jag var på vippen att köpa en Skoda Yeti. En goodiebag som skulle få tyst på henne för ett par år framöver.
Tyckte det var en trevlig och billig bil med låg skatt, försäkring, hyfsat vrid i den lilla dieselmotorn men nej.
Hade så när satt min namnteckning på köpekontraktet när jag kom på att jag kanske ändå skulle åka hem och visa upp den och låta henne provköra den.
Vad hände då? Jo, efter sisådär en kvarts engelsk mil i bilen så säger hon följande: "vad är det här för jävla symaskin?"
Jag sväljer tungt och berättar om bränsle ekonomi, försäkringspremier och långa garantier.
Färden fortsätter ett par kilometer och jag tror i min enfald att hon på något sätt fallit till föga.
Väl hemma känner jag mig nästan som en tupp i en hönsgård. Hon kliver ur bilen, lämnar över nycklarna, slänger en blick på den och yttrar: "ful är den också."
Ajöss till tuppkänslan och ajöss till en bil som iaf jag tyckte var ett, förhållandevis, klokt köp.