3331
Sök

Smäller i högtalarna

572 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Varje gång jag stänger av min stereo så smäller det i högtalarna.. Bara dom som e kopplade till slutstegen då.. Vad kan detta bero på? Har vetat problemet innan men har glömt bort vad det e..

DZ Design På Facebook

stRaend
28 april 2010
dålig kontakt någonstans har jag för mig? Kommer inte riktigt ihåg vart heller bara tongue

767 Inlägg
28 april 2010
har fått precis samma problem. även när lågnivå kablarna inte sitter i steget så smäller det när man stänger av. har provat med andra högtalare men samma fenomen. har sett över jord punkten men får ingen ordning på det. Kommer du på någon lösning får du gärna säga till big_smile

572 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
stRaend skrev:
dålig kontakt någonstans har jag för mig? Kommer inte riktigt ihåg vart heller bara tongue

Njä.. alla kablar e ju byta o väl spända. så tror inte det e det.. Men jag har för mig att det e något med lågnivåkabeln eller med remot kabeln. men dom e ju nya på min med.. Så kom med det sanna svaret smile

Mer än jag som behövde hjälp ju tongue
Senast redigerat av Dannz0 (28 april 2010)

DZ Design På Facebook

stRaend
28 april 2010
Kan vara glapp (dålig kontakt) mellan ytterhöljet i lågnivåkabeln. Alltså där den ska ligga emot på stereon/steget. Bara att klämma till den lite isåfall.

572 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
På stegen sitter det bra.. Men stereon har man ju inte koll. Hehe.. Men ska kolla upp det..

DZ Design På Facebook

stRaend
28 april 2010
jag vet inte om det är där felet är, men vet att det orsakar någon störning iallafall.

4 693 Inlägg
28 april 2010
Har för mig att det är att steget stänger av efter stereon stänger av och då kan det låta så där.
Samma sak när det ploppar till när man startar stereon

Booyakasha!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
28 april 2010
Signaljorden i stereon är dålig.

767 Inlägg
28 april 2010
Wanegardh skrev:
Signaljorden i stereon är dålig.

normalt brukar det kunna ge detta fenomen men om det smäller även om man inte har lågnivån ikopplad då? TS kan ju prova dra ur sina lågnivåkablar från slutsteget och prova slå på och av igen.

35 Inlägg
28 april 2010
Skruva isär slutsteget och kolla kondingarna i det, låter som du har problem med en konding som laddar ur sig när du bryter strömmen... Kan kanske lösas om du kopplar ett relä över remoten, så strömmen till stegen bryts strax efter stereon...

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
28 april 2010
jorda om hu. kolla lågnivån (byt den) jord vid stegen (plåtrent).. kan även vara att du måste jorda signalkabeln på chassit på HU..

hur sitter stegen fast? har du skruvat dem i något?
Senast redigerat av pattilatti2 (28 april 2010)

572 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Softis: Kan man fixa det på något sätt??

Wanegardh: Ska kolla det med

Torben_2050: Hmm. Tänker inte skruva isär steget.. Kan inget om sånt o då e det lika bra att ge fan i det smile

pattilatti2: hu menar du med?? Huvudenheten? Jorden e fast o plåntrent e där runtomkring. Stegen sitter fast i baslådan.

DZ Design På Facebook

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 april 2010
ja cd:n... testa att jorda lågnivåhöljet mot cd:s chassi..med en kabel bara..(högtalar)

testa att koppla ur remoten och koppla tillbaks.

brukar inte va så mkt annat.. oftast lågnivåkabeln..

stegen vibrerar ju rätt fint då... när de sitter på lådan tongue inte så bra alltid tongue
Senast redigerat av pattilatti2 (29 april 2010)

4 693 Inlägg
29 april 2010
Nej, inte vad jag vet. Inget farligt iaf

Booyakasha!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 april 2010
Softis skrev:

dock ska det ju inte göra så tongue

4 693 Inlägg
29 april 2010
pattilatti2 skrev:
Softis skrev:

dock ska det ju inte göra så tongue

Nej, det ska det inte.
Har själv åkt runt med det i ett år (inte i min nuvarande bil) och det hände inget

Booyakasha!

stRaend
29 april 2010
off-t: alla säger att det inte är bra för steget? Men jag hade det i förra bygget och inget hände neutral visst det kan säkert gå sönder, men om lådan är rejält byggd och fastsatt så tror jag nog inte att det vibrerar så mycket så stegen kan skadas. Jag kommer göra likadant i mitt nuvarandre bygge men då kommer jag sätta sådana dära bultar med gummi i mitten för att sänka vibrationerna smile

on-t: testa dra ur lågnivåkablarna och se om det hjälper. då har du ju halverat sökområdet efter fel wink

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 april 2010
stRaend skrev:
off-t: alla säger att det inte är bra för steget? Men jag hade det i förra bygget och inget hände neutral visst det kan säkert gå sönder, men om lådan är rejält byggd och fastsatt så tror jag nog inte att det vibrerar så mycket så stegen kan skadas. Jag kommer göra likadant i mitt nuvarandre bygge men då kommer jag sätta sådana dära bultar med gummi i mitten för att sänka vibrationerna smile

on-t: testa dra ur lågnivåkablarna och se om det hjälper. då har du ju halverat sökområdet efter fel wink

varför ska man med fördel inte göra så tror du?

572 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
ja cd:n... testa att jorda lågnivåhöljet mot cd:s chassi..med en kabel bara..(högtalar)

testa att koppla ur remoten och koppla tillbaks.

brukar inte va så mkt annat.. oftast lågnivåkabeln..

stegen vibrerar ju rätt fint då... när de sitter på lådan tongue inte så bra alltid tongue

OKej.. Jag får kolla upp det.. Hehe.. Jag har typ alltid haft stegen på lådorna.. Vet ifan vart jag ska ha dom annars..

DZ Design På Facebook

Sök