Fan va jävla hett alltså, älskar ditt dumpljud också, fett najs projekt!!! Ser fram emot fler modifieringar av din lada, hoppas du gör något eget kjolpaket eller nått till den (tror inte det finns att köpa kjolpaket till lada ändå hehe). Keep it up!
Fan va jävla hett alltså, älskar ditt dumpljud också, fett najs projekt!!! Ser fram emot fler modifieringar av din lada, hoppas du gör något eget kjolpaket eller nått till den (tror inte det finns att köpa kjolpaket till lada ändå hehe). Keep it up!
Tackar tackar!! Joodå häng mee på tråden bara..!! Blir KANSKE något utseende-fixande om man orkar...
-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
fränt bygge det är sådana byggen som är roligast, att ha gjort det själv är hela nöjet.
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Provade montera en fungerande lambdasond igår. (den vi monterade var tydligen trasig).. det visade sejj att den får lite för lite soppa.. ska byta munstycken nu imårrn å se om den blir nå piggare..
Tackar lewtan!! Labbade lite med huvudmunstycken ikväll å fick lambdavärdet under kontroll vid fullast.. Satte 200 huvudmunstycken, 160 luftmunstycken å 3:ans blandrör.. blev helt okej lambda då.. Nu e de å fixa vevhusventilationen å bänka den å sen besiktning.. Spännande spännande!!!
Gjorde om slutröret ikvell.. Gjorde ändröret längre (var alltför kort, alla avgaserna virvlade in under bilen..) gjorde den lite grövre än den gamla vilket resulterade i lite mysigare ljud..
En bild på slutröret.. lite otydlig men...
Senast redigerat av Lada Tuning (8 augusti 2006)
Jag såg att det var en multimeter med på en bild? Använde du bara en sånn för att kolla lambavärdet!? Kul Projekt!
Jo jag använder en multimeter vid lambdakontroll.. Mäter hur mycke spänning lambdasonden ger ut..(ska ligga mellan 0,7 å 0,85 volt vid rätt lambdavärde.. Fick min rätt bra.. visade 0,82 när vi hittat rätt munstycken..