4018
Sök

VW Polo 1.4 -01 Missljud vbak vid sväng åt vänster

46 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
Som topic lyder uppstår ett slående missljud från vänster bakhjul när jag svänger åt vänster i högre hastigheter. Vad kan det vara för något skumt?

Hellre lite och rapp än stor och slapp :þ

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 maj 2010
Är du säker på att det är vänster bak? Annars hade jag gissat på hjullager höger bak...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 235 Inlägg
1 maj 2010
Bromstrumman kanske är lös. Kolla muttern (den stora i mitten).

46 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Det låter som om det kommer från vänster bak iallfall och det låter oftast mer om man svänger åt vänster. Men det kan låta när man kör rakt fram också. Jag har skivor bak på min polo men jag kanske har missat dragit åt fälgen när jag bytte däck.

Bilen har gått snart 9000 är det dags för hjullager då?

4 586 Inlägg
2 maj 2010
ut och hissa upp bilen och kolla efter glapp.

hjullager brukar ge ett skrapande ljud. Men kolla gärna så fälgen sitter fast innan du tappar den

46 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Nu har jag kollat att fälgen satt fast som den skulle och det gjorde den. Men nu när jag körde till jobbet blev jag osäker om det kommer från vänster fram eller vänster bak. Det låter iallfall när man svänger till vänster. Det slår inte direkt men det uppstår ett ljud som man lägger märke till att det inte ska vara där.

Sök