2890
Sök

Nokia 5800 xpress music eller samsung jet s8000?

605 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
hej
tänkte köpa ny lur då min se w995 lagt av
vilken av ovanstående är "bäst"
vill ha användarvänlighet, bra kvalitet och mycket funktioner så man kan göra nåt när man har för mycket fritid.

tar gärna emot tips på andra lurar med, vill gärna testa på en pekskärmsmobil.

maxpris 2500:-
Senast redigerat av sveaochedith (1 maj 2010)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 maj 2010
har en samsung S8000 och har kört med nokia innan, så det var lite av en omställning till deras meny system. men är nöjd med den (speciellt med fri surf) finns en hel del aps till den o dessutom bra kamera för fottning o filmning.

har dock blivit sugen på en nokia n900, smutt med linux och även inbyggt FM SÄNDARE så man kan streama internetradio till tex garagestereon eller bilen

9 108 Inlägg
1 maj 2010
Jag har en 5800 och är i alla fall helnöjd, kommer antagligen aldrig ha knapptelefon igen! Dock känns den ganska långsam och har en dålig kamera. Har inte testat Samsungen.

605 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
är lite inne på en x6a nu
hittat en som säljer den för 2800 pga felköp

men är lite osöker, vill hellst ha nytt

605 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare

roadrage
188 Inlägg
1 maj 2010
mobilescan? snarare mobilescam ^^

Random
480 Inlägg
1 maj 2010
Gillar inte Samsung jet. Fördröjning i touch och allmänt seg. Skulle ta Nokian eller någon annan.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 maj 2010
skulle hålla mig från nokia 5800 iaf, inte för de e en rutten telefon, men den e otroligt utdaterad, och riktigt gammal. Kommer försvinna från butikshyllorna väldigt snart...kommer ju en hel del lurar snart under vår/sommaren så bäst vore ju om du köpte en skittelefon och väntade in reor eller nyheterna..tycker jag.

605 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
slimetard skrev:
mobilescan? snarare mobilescam ^^

haha, såpass:P

605 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
x6an ligger ju på 4 papp, finns där någon annan lur i den prisklassen som slår den?

2 271 Inlägg
1 maj 2010
beggad Iphone 3gs går till och med att hitta i den prisklassen.

edit: Htc hero men även Legend om du kan gå upp till 4500kr+
Senast redigerat av lingua (1 maj 2010)

605 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
men är iphonen lika bra som x6 o dom andra?
många säger ju att iphone e överskattad
htc hero har ingen blixt och dom känns inte prisvärda.

just nu står det mellan

se atio
nokia x6
samsung jet

ångest:P
Senast redigerat av sveaochedith (2 maj 2010)

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
2 maj 2010
Min åsikt är att Iphone är överskattad, framför allt i förhållande till priset. Men det beror väl också på vad man ska ha telefonen till. Jag som t.ex vill ha en telefon med utfällbart qwerty-tangentbord, multitasking och en fullgod office-suite för att kunna lyssna på musik och jobba med telefonen på resande fot skulle aldrig klara mig med en Iphone, då hade telefonen handikappat mig. Och då har vi inte ens gått in på Apple och deras inlåsning av sina användare, något folk faktiskt borde kritisera dem lite mer för. Och lägg sedan till riktigt kass batteritid och en CPU som arbetar 200 mhz långsammare än Samsungs bättre smartphones som dessutom är billigare.. Men till Iphones fördel är det en rolig telefon med en underbar touchscreen som fortfarande är överlägsen alla andra touch-lurar på marknaden som jag har testat i alla fall. Funkar väldigt bra som leksak för de som känner för att lägga ut lite extra pengar för att få ett tuggat äpple på baksidan.

Om jag personligen skulle välja någon av telefonerna du listat så hade jag valt Nokia x6. Varför? För att jag är trött på Sony Ericssons bristande kvalitet de senaste åren och deras kontakter är mobilvärldens sämsta och sitter löst efter mindre än ett års användning. Samsung Jet kör ett egenutvecklat operativsystem av någon anledning, vilket gör att tredjehandsutveckling troligtvis inte kommer vara lika bra som till t.ex Symbian som Nokia x6 kör. I övrigt känns Nokia-lurar robusta och deras interface brukar vara trevligt att använda.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

3 714 Inlägg
2 maj 2010
Samsung Jét är en bra telefon tycker jag, Min har jag haft i 5 månader och har aldrig krånglat det minsta

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sanizz
2 maj 2010
lingua skrev:
beggad Iphone 3gs går till och med att hitta i den prisklassen.

edit: Htc hero men även Legend om du kan gå upp till 4500kr+

Går att köpa en ny Iphone 3gs för dom pengarna. Köpte min för 4300kr hos halebop. Då tecknade jag ett 1år abonnemang. Betalar 150kr i månaden med 3ooo fria sms över hela världen och 3gb surf varje månad. Billigare än att köpa lös den och sen fortsätta tanka kortet.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 maj 2010
Blev prisklassen 4000+ helt plötsligt? Isf bör ju en HTC Desire va med. Toppenbra telefon. Kostar bara typ 300 mer än en legend, men med 1ghz processor tex...bygger ju i princip rakt av på google nexus One.

Annars kan du ju vänta in Ericsson x10 mini-pro.3000 kr och utdragbart tangentbord...

605 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
Mortalis skrev:
Blev prisklassen 4000+ helt plötsligt? Isf bör ju en HTC Desire va med. Toppenbra telefon. Kostar bara typ 300 mer än en legend, men med 1ghz processor tex...bygger ju i princip rakt av på google nexus One.

Annars kan du ju vänta in Ericsson x10 mini-pro.3000 kr och utdragbart tangentbord...

kom på rätt fort att jag inte kommer hitta det jag söker för 2500:P

men det blir antagligen en x6a:)

Fiskförädlare
108 Inlägg
2 maj 2010
min kille haren nokia xpressmusic, personligen tycker ja den är helt okej, brukar sno den ibland tongue
däremot så hörs den som ringer iblend inte, väldigt störande :S
annars helt okej mobil enligt mej smile

Körv
3 535 Inlägg
3 maj 2010
Jag har en iPhone 3GS och är helnöjd! Sen om folk tycker det är en överskattad telefon skiter jag i wink Men som dem andra säger, vill du ha en telefon med multitask och opensource ska du inte ha en Apple.

Jag har den för jag gillar enkelheten, spotify, touch som faktiskt funkar till skillnad mot min förra Omnia, som det för övrigt var windows på som gjorde mig galen.

Sammanfattningsvis så skulle jag nog vilja säga att anledning till att man skaffar sig en iPhone är nog för att man är lite prylbög. Men jag trivs med den och är helnöjd! smile Dessutom följde det med Spotify Premium med den. Guld att ha i bilen. Och ja, jag vet att spotify finns till Android smile

Truckdriving Man

605 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
jag har nu köpt mig en x6a med cwm efter alla om och men.

jag kan inte mer än att rekomendera den här telefonen

kameran är grym!
dock vill jag inte kalla den musikmobil, klumpig som fan
spelar man en låt och vill bläddra vidare i spellistan måste man gå ut igen och bläddra sig ner.
kanske jag som inte fattar:P?
hoppas dom släpper lite andra musikprogram:)

vill man ha en jävligt underhållande mobil som har (allt?)  så är detta ett solklart val.

Sök