Min åsikt är att Iphone är överskattad, framför allt i förhållande till priset. Men det beror väl också på vad man ska ha telefonen till. Jag som t.ex vill ha en telefon med utfällbart qwerty-tangentbord, multitasking och en fullgod office-suite för att kunna lyssna på musik och jobba med telefonen på resande fot skulle aldrig klara mig med en Iphone, då hade telefonen handikappat mig. Och då har vi inte ens gått in på Apple och deras inlåsning av sina användare, något folk faktiskt borde kritisera dem lite mer för. Och lägg sedan till riktigt kass batteritid och en CPU som arbetar 200 mhz långsammare än Samsungs bättre smartphones som dessutom är billigare.. Men till Iphones fördel är det en rolig telefon med en underbar touchscreen som fortfarande är överlägsen alla andra touch-lurar på marknaden som jag har testat i alla fall. Funkar väldigt bra som leksak för de som känner för att lägga ut lite extra pengar för att få ett tuggat äpple på baksidan.
Om jag personligen skulle välja någon av telefonerna du listat så hade jag valt Nokia x6. Varför? För att jag är trött på Sony Ericssons bristande kvalitet de senaste åren och deras kontakter är mobilvärldens sämsta och sitter löst efter mindre än ett års användning. Samsung Jet kör ett egenutvecklat operativsystem av någon anledning, vilket gör att tredjehandsutveckling troligtvis inte kommer vara lika bra som till t.ex Symbian som Nokia x6 kör. I övrigt känns Nokia-lurar robusta och deras interface brukar vara trevligt att använda.
Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.