Har haft en helt underbar och helt osannolikt bra racehelg!
mycket har gått min väg denna helg.. bara varit mindre strul ist för ett helvete med dygnet runt mek som det brukar vara:
1. Var klar med bilen en hel dag innan race vilket jag aldrig tror jag lyckats med innan.. brukar ju nästan få stå och skruva på släpet på vägen till racet..
2. Körde bra mycket fortare än vad jag trodde bilen skulle klara prestera..
3. Det mest otroliga! Drivlinan strulade inte alls och bilen kom hem hel igen!
På fredagen körde jag som bäst 11,61sec 206km/h med dålig start och lugna växlingar..
Första repan ut på lördagen så satt 10an!! 10,98sec på en repa jag var långt ifrån nöjd med så kände att det fanns faktiskt mycket mer att hämta!
Förbättrades sedan till 10,64sec 209km/h efter att ha minska lufttrycket i däcken och höjt varv på launchen..
Sänkte däck tryck, höjde upp laddtrycket till 2,8bar och vred på mer tändning och testade igen.. NU skulle de fan gå fort!!
Men var något som slog ifrån och jävlades.. hade kännt det tidigare med med trott det var varvstoppet som jävlats och testat höja det.. men när vi kollade så stog laddspärren av nån konstig anledning på 2,3bar!!! inte konstigt den inte gick som den skulle.. efter den repan kände jag även att de började lukta etanol som fan i bilen påväg tillbax till depån!! stängde av och ut snabbt och då hade fuelrailen lossat och det sprutade soppa från en spridare.. sjuk tur att det inte tog eld!
Sista repan ut! Laddad som fan! Nu bar det iväg som fan i starten och inga missar ifrån maskinen och växlarna satt där de skulle! ÄNTLIGEN!! 10,33sec 215km/h och 1,46sec i 60ft! Fan vad härligt..
Trodde aldrig det skulle gå så bra! hoppades på att kunna köra hög 10a men låg 10a vågade jag inte ens hoppas på!
och att komma hem med bilen hel igen efter race är igen jag är bortskämd med direkt!
Så nu har jap papper på att jag även byggt ihop en 4e "tiosekundersbil"
börjar snart bli dax att allvarligt jaga den där 9an..
Lite film och bilder:
http://www.youtube.com/watch?v=ag4rIA4aaE0Står och solar sig..
Race ready!
Kollar lite hur drivlinan mår.
Har ju just blivit morbror med så lille Casper var ju tvungen att provsitta en 10sec bil..