2863
Sök

Varvtalet volvo 740 höjs och sänks

3 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
Tjena, har en volvo 744 glt -89.

Har haft bilen ett tag nu och bestämde mig för 1 vecka sedan att byta alla motorpackningar, saken är att det finns vatten i motoroljan.

Så nu har jag bytt alla packningar, och startade bilen, då började varvtalet ökas till 2000, och sedan ner till 100, så att bilen börjar skaka och är på väg att lägga av, men sedan så höjs varvtalet upp till 2000 samma visa om och om.

Öppnade motorhuven och satte på tändhattarna lite bättre, då blev varvtalet normalt igen. När jag bytte packningarna så tittade jag på tändstiften och dom är svarta, beror nog på för fet blandning, tittade också på fördelaren, så finns det små metallbitar inuti fördelaren och dom är brända.

Nästa dag så gick jag till bilen och starade då blev varvtalet konstigt igen, har ingen aning vad jag ska göra, kan det bero på tändstiften och fördelaren?

Tacksam för svar/hjälp

8 253 Inlägg
7 maj 2010
Svarta stift bör bytas och en ny fördelare utan brända metallfragment kan va en bra början om du vill få den att gå bra...

3 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Svarta stift bör bytas och en ny fördelare utan brända metallfragment kan va en bra början om du vill få den att gå bra...

jo jag vet men jag försöker fixa varvtalet nu, blir det bättre om jag byter tändstift och fördelare?

8 253 Inlägg
7 maj 2010
jagrullar740i skrev:
Marlboroman skrev:

jo jag vet men jag försöker fixa varvtalet nu, blir det bättre om jag byter tändstift och fördelare?

Det kan inte bli sämre i alla fall. Sen om det är enda felet ska jag inte svära på, men som sagt, det är ett par väldigt bar saker att börja med.

Sök