3556
Sök

Hjälp s70 rasa?

262 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Idag plötsligt släcktes bilen när ja accelrera.. när ja sedan tände igen och försökte köra iväg så dog bilen.. bilen går och tända och varva men inte köra. lägger man i växeln så dör den... tänder man bilen så är den igång i någon sekund sen dör den.

Någon som vet vad som gått sönder? .. koppling , drivknut? eller motorn som rasat!

Tack så mycket för svar.

767 Inlägg
9 maj 2010
Så bilen startar men den dör igen? Det går att varva den men bara någon sekund?
Ingen varningslampa som har tänts?
Låter den knepigt? knackar eller rasslar?

36 Inlägg
9 maj 2010
kolla luftmassemätaren, hade liknande fel på min när den va paj

5 089 Inlägg
9 maj 2010
Har du öppnat motorhuven och kollat efter uppenbara fel? Typ en slang eller kabel?

\Lindgren

262 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
tror att oljelampan lyste och batteriet och srs blinka lite ...det hände i stan igår kväll kunde inte se ett skit

21 761 Inlägg
9 maj 2010
Då bör du kolla upp så att inte generatorns drivrem har gått sönder och att inga kablar på generatorn sitter löst. Som FLindgren skriver så får du kika under huven och se om något verkar fel. smile

262 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
men kan det göra att bilen dör när man startar?

21 761 Inlägg
9 maj 2010
Eftersom du skrev att oljelampan, batterilampan och srs lampan lyste/blinkade så kan man misstänka någonting omkring generatorn, men att motorn vill dö hela tiden så fort den startas kan ju iof bero på andra saker. Därför är det bäst att kika under huven om någonting ser konstigt ut. smile

689 Inlägg
9 maj 2010
Det är inte startspärren som gått in då? Min v70 blev sån när jag bytte tändningslåset innan jag koda om den nya nyckeln

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 maj 2010
Tycker med det låter startspärrs relaterat! Har du ingen extranyckel du kan prova med?

262 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Hittade felet. Turboslang som hade hoppat av !

Sök