2973
Sök

Audi 100 2,3E -92 läcker bensin

8 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
jag tittade i motor utrymmet i dag såg jag att det droppade bensin från luftburken ur en liten slang.
Vet någon vad det kan vara?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 maj 2010
Det går inga slangar med bränsle i luftburken, du får nog precisera dig lite. Kommer det från de omspunna bränsleslangarna från bränslefördelaren ?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
det är som en L formad gummi slang som sitter på sidan mot torped vägen

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 maj 2010
lindbergg skrev:
det är som en L formad gummi slang som sitter på sidan mot torped vägen

Har du möjlighet att ta bild?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

260 Inlägg
10 maj 2010
lindbergg skrev:
jag tittade i motor utrymmet i dag såg jag att det droppade bensin från luftburken ur en liten slang.
Vet någon vad det kan vara?

Du menar inte bränslefiltret då?

Nu en Audi A4 -96

8 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
nej det är på luftburken jag ska försöka fixa en bild så snabbt som möjligt.

820 Inlägg
18 juli 2010
Jag har ett liknande(förmodligen samma)fel på min, läcker bränsle från bränslemängdsfördelaren eller vad sjutton den nu heter, men har bekymmer med att hitta någon packning överhuvudtaget till den, någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Mvh Joakim

Om man säger

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 juli 2010
Panzar_Audi skrev:
Jag har ett liknande(förmodligen samma)fel på min, läcker bränsle från bränslemängdsfördelaren eller vad sjutton den nu heter, men har bekymmer med att hitta någon packning överhuvudtaget till den, någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Mvh Joakim

Den kan ju läka från många olika ställen. Kan du försöka precisera dig lite?

Mvh Tommy

820 Inlägg
19 juli 2010
te_wik skrev:
Panzar_Audi skrev:

Mvh Joakim

Mvh Tommy

Jo sant, men precis under där alla bränsleslangar går ut från grunkan, mellan "toppen" och "underdelen" på den, det är min 100 TQS, vet inte om det är nån skillnad från vanliga 2.3an!

Kan ta kort nåndag också, inget monsterläckage, men ändå onödigt.

Om man säger

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 juli 2010
Panzar_Audi skrev:
te_wik skrev:
Panzar_Audi skrev:

Mvh Joakim

Mvh Tommy

Jo sant, men precis under där alla bränsleslangar går ut från grunkan, mellan "toppen" och "underdelen" på den, det är min 100 TQS, vet inte om det är nån skillnad från vanliga 2.3an!

Kan ta kort nåndag också, inget monsterläckage, men ändå onödigt.

Ok. ja där emellan ska det sitta en oring.

Mvh Tommy

820 Inlägg
19 juli 2010
Ja precis, men hittar ingen att köpa löst nånstans, iofs bara kollat mekonomen.

Borde iofs gå att köpa "universal"!

Om man säger

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 juli 2010
Har inte VAG den? Art.nr på den är 034 133 476 , får inte fram något mått på den.

Mvh Tommy

820 Inlägg
19 juli 2010
te_wik skrev:
Har inte VAG den? Art.nr på den är 034 133 476 , får inte fram något mått på den.

Mvh Tommy

Det borde dem ha tycker jag, men har som sagt bara kollat mekonomen! Men nu när jag tänker efter så tror jag att jag har ett extra "insprut" liggandes, får hoppas att o-ringen på den är bra.

Tack för hjälpen smile

Om man säger

Sök