H3dlund skrev:
OphanWitehall skrev:
Helt idiotiskt att måla speciellt toppen svart! :S Du är medveten om att svart "binder" värme? Och att du har luftkanaler i toppen? Varmluft = mindre luft och tröttare bil. Enkelt men sant. Men när du ändå är i farten kan du ju måla insuget svart också
Tycker bara det är total korkat att motbygga effekt när det är effekt du jagar :S Det finns ju en anledning till varför intercoolers och tryckrör oftast är polerade och varför toppar på bilar mycket sällan är målade original...
Suck..
Mörka saker må ta upp värme snabbare, men blir också av med det snabbare än ljus färg. Färgen på dessa grejer spelar absolut ingen roll..
Testa ställ ut ett vitt och ett svart glas med vatten i ute en solig dag, det är faktiskt inte det svarta som har varmast vatten.
Fint bygge! Dock skulle inte jag köra skärkantspackning.. Måste du av med toppen sen igen åker du på att plana den igen. MLS 3 lagerspackning skjuter du inte i första taget, går även att återanvända. "knotan" på savarturbo säljer för 800kr. Vad blire för kam?
har inte bestämt mig om kam än, men har kollat lite på folkraceshopens FS288.. men känns ju surt att dom inte är härdade så finns de pengar över till en enem turbo kam så får de bli de.. kommer sätta ihop motorn först å sen kolla på kam.. volvos v kam kör jag med annars
va kör du med för kamaxel?
Senast redigerat av Marbu (31 maj 2010)
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!