2517
Sök

S40 2.0t motor och m90 låda

94 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
tjenare tänkte höra med er medlemmar om denna kombinationen går att få ihop eller om de är en omöjlighet

en 2.0t motor från en s40 -99 kan dock ej beteckningen och en m90 låda från en vitmotor?smile

om inte vad behöver ändras om detta nu inte är en fullkomlig omöjlighet?smile

//smilesante

P o r s c h e
1 700 Inlägg
10 maj 2010
Inte säker men ja tror att alla "äldre" vitblockarna har samma bultmönster till sprängkåpan, de är ju så på 850 och 960 i alla fall.

94 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Inte säker men ja tror att alla "äldre" vitblockarna har samma bultmönster till sprängkåpan, de är ju så på 850 och 960 i alla fall.

okeey, tack:) ingen mer som är lite säkrare?smile

4 824 Inlägg
12 maj 2010
iom att en 5:a är en kortad 6:a och en 4:a är en kortad 5:a så lär det passa wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
12 maj 2010
Christian S skrev:
iom att en 5:a är en kortad 6:a och en 4:a är en kortad 5:a så lär det passa wink

Tror med det passar hyffsat men en X40 låda passar tex inte på 850 eller S60 så något fäste eller liknande skiljer.

Autotech

94 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Christian S skrev:

får se om jag förstod rätt... är en 4a precis lika dan i fästena och så bara att den är en cylinder kortare?smile sorry om jag inte fattar men alla är nya någon gång:)

P o r s c h e
1 700 Inlägg
16 maj 2010
smilesante skrev:
Christian S skrev:

får se om jag förstod rätt... är en 4a precis lika dan i fästena och så bara att den är en cylinder kortare?smile sorry om jag inte fattar men alla är nya någon gång:)

Ja i princip så ska det vara så, men som Busgrabb skrev så är det tydligen något som avviker på x40:s fäste ...

94 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
smilesante skrev:
Christian S skrev:

Ja i princip så ska det vara så, men som Busgrabb skrev så är det tydligen något som avviker på x40:s fäste ...

aah okeey..... tror nog de får bli en äldre motor ist då^^

8 255 Inlägg
16 maj 2010
Det avvikande fästet sitter på växellådan och inte motorn

P o r s c h e
1 700 Inlägg
16 maj 2010
Marlboroman skrev:

Så då passar alltså m90 rakt på wink

94 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Marlboroman skrev:

nu vart jag osäker på hur ni menar?smile passar de eller passar de inte?smile om fästet är annorlunda på växellådan måste de väll påverka motorns fästen också?smile

8 255 Inlägg
16 maj 2010
smilesante skrev:
Bensinskallen skrev:
Marlboroman skrev:

nu vart jag osäker på hur ni menar?smile passar de eller passar de inte?smile om fästet är annorlunda på växellådan måste de väll påverka motorns fästen också?smile

Nej, för att det motorfästet sitter på växellådan som sagt. Och tar man bort växellådan så försvinner problemet. Flänsen mot lådan är densamma.

94 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
smilesante skrev:
Bensinskallen skrev:

Nej, för att det motorfästet sitter på växellådan som sagt. Och tar man bort växellådan så försvinner problemet. Flänsen mot lådan är densamma.

aah okeey:) tackar för bra svar så till och med en noob som mig förstår:)

Sök