3912
Sök

HJÄLP! Cykeldator som hastighetsmätare på bil??

96 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
Tjenare har läst runt lite på forum & har bestämt mig att pröva att bes med en cykeldator eftersom min ordinarie mätare har gett upp.

Men jag undrar om man ska välja en med sladd eller en trådlös, samt vilken som funkar & har lagomt stora siffror, funderar på en sigma, tacksam för tips!

618 Inlägg
14 maj 2010
Ingen idé, när cykelmätarna kommer upp i 70-80 stämmer dom inte för 5 öre, sen går dom oftast inte över 100..
om du nu måste ha en, ta en med sladd.

eller du kanske skämta? ;D

Volvo Lastbilstekniker
51 Inlägg
21 maj 2010
Kan bli problem med cykeldator på bil pga tändspolarna ger ifrån sig stora magnetfält.
Och då "bläddrar" typ smile

Det skall gå och lösa detta men har inte koll på hur, troligtvis med någon typ skärmad sladd lr liknande.

Mvh Johan

Allfixare
1 475 Inlägg
21 maj 2010
FriddeMan skrev:
Tjenare har läst runt lite på forum & har bestämt mig att pröva att bes med en cykeldator eftersom min ordinarie mätare har gett upp.

Men jag undrar om man ska välja en med sladd eller en trådlös, samt vilken som funkar & har lagomt stora siffror, funderar på en sigma, tacksam för tips!

Skitsnack. Dom vi monterar på våra spinning/träningscyklar (Nordic Gym) går till 200 och dom pelar inte ur om dom är rät monterade. Dock är det lite dyrare VDO mätare. Ang sladd eller inte vet jag ej. Men vi monterar numer sladdlösa. Förr va det med sladd iaf.

16 197 Inlägg
21 maj 2010
Kollan skrev:
Ingen idé, när cykelmätarna kommer upp i 70-80 stämmer dom inte för 5 öre, sen går dom oftast inte över 100..
om du nu måste ha en, ta en med sladd.

eller du kanske skämta? ;D

saken e den att "cykeldator" är godkänd vid besiktningen så länge den har bakgrundsbelysning..

men GPS är inte godkänt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök