3706
Sök

Tyskstukade hjul | Vad är meningen?

7 277 Inlägg
13 maj 2010
Hur kommer det sig att så många tyskstukade bilar har massa skit på taket? :s

hellaflush!
1 266 Inlägg
13 maj 2010
Brains skrev:

det förstår inte jag heller, det förstör bara det cleana stuket smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
653 Inlägg
13 maj 2010
Brains skrev:

De förstår inte jag heller, förstör stuket!

Smoke tires not drugs

2 751 Inlägg
13 maj 2010
Detta är snygg tyskstuk

http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Jacco%20Willemsen/Random%20Shots/lowfall.jpg

http://www.clarity-rebirth.co.uk/Dubs/Dubs-4.jpg
Senast redigerat av DasAuto (13 maj 2010)

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
13 maj 2010
Brains skrev:

Det är snarare Rat/TyskStuk style.

Who Djaa bless no man curse

Hemlös
321 Inlägg
13 maj 2010
Tyskstuket är ju helskönt! Nästa bil ska bli i det stuket blandat med rat stuket. smile

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
13 maj 2010
Brains skrev:

Är väl snarare hillbilly stuk än tyskstuk. Håller med om att det inte är speciellt snyggt nej (har testat själv och nej, inte min smak).

Angående att stretchen skulle förstöra väghållningen så är det inget jag märkt av, nu kör jag ju inte med någon extrem, men ändå.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
14 maj 2010
Måste ju vara en sjukdom som ges till golf ägare för nästan alla Golf ägare älskar tyskstuk, alla andra hatar det! big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

plattsättare!
804 Inlägg
14 maj 2010
Alla kategorier i styling är skit snyggt om man gör det på rätt sätt! tyskstuk kan vara grymt snyggt om det är cleant inget överdrivet ska det vara på dom. Det är samma med andra typ av styling också enligt min åsikt, För hur snyggt är det med en stor osthyvel på bagaget som många monterar på stylade bilar? Och hur snyggt är det med monsterkjolpaket som många monterar också? Alla har olika smak men jag tycker man ska ha cleana grejer för att få en styling snyggt och det gäller på all typ av styling!!

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

1 207 Inlägg
14 maj 2010
Thunderbird88 skrev:
Måste ju vara en sjukdom som ges till golf ägare för nästan alla Golf ägare älskar tyskstuk, alla andra hatar det! big_smile

Nu förstod jag att du skämtade litet. Men jag kan lova att det finns flera stukade bilar som du skulle älska. Det gäller er alla, oavsett om ni gillar japsare, amerikanare, italienare, racers eller glidare. Kan nästan garantera att det finns stukade bilar för alla smaker. Kolla på filmerna av Wagenwerks, Dubkorps, H2O, Dubbers inc., Wolfsgruppe, samt lite blandade filmer t.ex: Stance of the Union, några från hellaflush träffarna.

Då är du fan i mig bound to find something you love!

3 929 Inlägg
14 maj 2010
Jo det var ett skämt men jag tycker det är löjligt med överdriven camber, fälgar som är 1cm för breda för däcken etc.

Okej ifall ni skulle ha rätt dimensioner på fälgar och däck och inte sån jäkla töjning på däcken. Fast visst, det är väl det som gör tyskstuk!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Got VTEC?
1 593 Inlägg
14 maj 2010
Dannii skrev:
Tja!

-Japp! Här kommer de disskuteras!

Har surfat runt lite på garaget och för några år sedan lärt mig något nytt.. Nämligen vad "tysk stuk" innebär..

-Sänkt
-Clean finish
-Clean inredning
-Bredare fälgar än däck!

Och jag gillar faktiskt Tyskstukat.. Förutom en liten detalj med de hela.. Bredare fälgar än däck..
Först o främst är jag inte ensam om att tycka att de ser för jävligt ut, trotts att majoriteten föredrar
tyskstukade hjul.. Men hur jävla bra kör egenskaper får man egentligen?

I och med att däcken får en högre "peak" så borde även greppet bli sämre.. Eller?

Praktiskt talat så kan de inte vara rent "kör egenskapligt" smart att ha tyskstuk.. Förutom utseendet?

Kör man på tyskstuk så skiter man i köregenskaperna, så länge du kan svänga och rulla så är det skitbra, sen skiter man i om man är snabbast i kurvor eller inte.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

1 207 Inlägg
14 maj 2010
Thunderbird88 skrev:
Jo det var ett skämt men jag tycker det är löjligt med överdriven camber, fälgar som är 1cm för breda för däcken etc.

Okej ifall ni skulle ha rätt dimensioner på fälgar och däck och inte sån jäkla töjning på däcken. Fast visst, det är väl det som gör tyskstuk!

Cambern är jag villig att hålla med om. Men det är många som kör med rätt normal camber. Det där med negativ camber är också ett trick för att ge bilen mer stance (svårt att komma på ett svenskt ord för det), typ hur bilen sitter.

Man vill gärna att bilen ser "tung" ut, eller maffig. Typ som en padda. tongue Låg, bred och lite små elak.

Strech gillar jag däremot, när det hålls inom en rimlig gräns. Sedan finns det alltid de som tror att värst = bäst.

3 929 Inlägg
14 maj 2010
Om en bil ska se tung och maffig ut, köp en amerikanare! Det går fan inte att få en golf att se tung/maffig ut! big_smile

Jo det är ju alltid dom som tror att dom är värst och bäst. Samma sak med styling.
Tar det allra dyraste, värsta som finns och klappar på det på sin bil och skiter ifall det är snyggt! Han lade ju ner mycket pengar på det så klart det ska vara snyggt! Eller?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
14 maj 2010
Thunderbird88 skrev:
Om en bil ska se tung och maffig ut, köp en amerikanare! Det går fan inte att få en golf att se tung/maffig ut! big_smile

Jo det är ju alltid dom som tror att dom är värst och bäst. Samma sak med styling.
Tar det allra dyraste, värsta som finns och klappar på det på sin bil och skiter ifall det är snyggt! Han lade ju ner mycket pengar på det så klart det ska vara snyggt! Eller?

Jag tycker att det finns tonvis med golfar som ser maffiga ut, du är lite väl insnöad i att jänkare är det enda som kan se fläskigt ut känns det som.. Som sagt, kolla upp t.ex. Wagenwerks filmer och lira in på Tyskstuk.de och glo lite, finns feta tyskade bilar också, även om jag själv är mer åt en fet E30 än en fet Golf Mk1/2.

"When innovation meets passion!"

Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 maj 2010
Amerikanska bilar är tunga i den bemärkelsen att dom är överviktiga

Jonas

"Unloaded"
1 557 Inlägg
14 maj 2010
Volvo_Mannen skrev:

FO SHIZZLE! tongue

"When innovation meets passion!"

16 197 Inlägg
14 maj 2010
Mechanimal skrev:
Volvo_Mannen skrev:

FO SHIZZLE! tongue

+ att man blir sjösjuk när man åker i dom,vändradie som en u-båt å drar soppa som en pansarvagn.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök