3497
Sök

Vevaxelgivare till audi a4 1,8t

Glidarn
408 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Oxygen skrev:
Ur fas innebär att kamaxlarna och vevaxeln inte är i fas, alltså något problem med kamdrivningen.

Enligt AG,s så har kam remmen/ kam kedjan som hoppat nån kugg. dem ska fixa det snarast. skönt att få veta felet iaf, det kunde bero på att jag tappat oljetrycket förut och när jag då stängde av motorn så hoppade antingen kedjan lr remmen ett kugg lr två, kedjan har tydligen en tendens att hoppa rätt lätt på audi enligt AG,s.

(obrut)

629 Inlägg
24 maj 2010
Ja, skönt att veta och tur att det ordnar upp sig innan det blir ventilsallad!

Glidarn
408 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Oxygen skrev:
Ja, skönt att veta och tur att det ordnar upp sig innan det blir ventilsallad!

Ja precis, men jag kunde använda bilen sålänge man bara kör DJÄVLIGT lugnt.
Behöver ju bilen till jobbet=ingen bil till jobbet inga pengar till att fixa.
AG,s märkte direkt att bilen gick lite oroligt på tomgång mm. dem verkar kunna sina grejjor iaf, får se vad kalaset slutar på? 1000 - 1500:- för att öppna å kolla sen säkert en lax till minst för att fixa DA PROBLEM.
MEN! Sen har jag en motor som e redo för att trimmas hehe, full servicebok och jag kommer nog serva den 2ggn om året iaf.

(obrut)

446 Inlägg
24 maj 2010
detta fenomen ( att remmen kuggar över) kan du även råka ut för om du parkerar i uppförsbacke med backväxeln i wink

Glidarn
408 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
djävlar åxo får samma felkod 17748 igen, å nu e kamremmen nybytt mm. blir galen! motorlampan tänds å bilen laddar 0,3-0,4 bar. nollar jag bilen släcks lampan å bilen laddar 0,6-0,7 bar å går djävligt bra en stund sen verkar det som den går in i limp home mode igen, inte alls samma tryck.
Vad göra?

(obrut)

Sök