3639
Sök

Två(!) parkeringsböter på två dagar för "ej synlig biljett"!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
22 maj 2010
Om eran boendeparkering fungerar likadant som här i norrköping kan ja tänka mej att du gjort följande fel.
1. Du har inget boendetillstånd i bilen.
2. För att kunna få ett tillstånd måste du stå som ägare på bilen och vara bosatt i det området som du ska parkera i.
Det räcker troligtvis inte med att du köper en sådan biljett som räcker en månad som du verkar gjort, du måste som sagt även ha ett tillstånd som bevisar att du är bosatt i det området. Så det kan alltså vara den "biljetten" som p-lisan inte tycker är synlig. Om så är fallet är det nog bara betala och se glad ut.

11 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
J-FORSGREN skrev:
Om eran boendeparkering fungerar likadant som här i norrköping kan ja tänka mej att du gjort följande fel.
1. Du har inget boendetillstånd i bilen.
2. För att kunna få ett tillstånd måste du stå som ägare på bilen och vara bosatt i det området som du ska parkera i.
Det räcker troligtvis inte med att du köper en sådan biljett som räcker en månad som du verkar gjort, du måste som sagt även ha ett tillstånd som bevisar att du är bosatt i det området. Så det kan alltså vara den "biljetten" som p-lisan inte tycker är synlig. Om så är fallet är det nog bara betala och se glad ut.

Nej här funkar det så att man kan hyra en parkering i ett parkeringshus för 130kr i månaden, dock var det en uppsägningstid på 3 månader eller något liknande då så vi valde det andra alternativet som fanns. Dvs att man även får stå på utomhusparkeringarna där man betalar 150 kr i biljettautomaten och får då ut en biljett som går ut om en månad. sedan får jag helt enkelt stå på valfri parkeringsplats här hemma med avgift mellan klockslagen 0-24 står det på skyltarna.
Det jag gjort mig skyldig till är "överträdelse enligt punkt 25" som på baksidan av "kontrollavgiften" säger: 25 - Parkeringsbiljett felvänd/ej synlig.
Det vill säga, den biljett jag betalat 150 kr för hade glidigt ner i rutan och vart enligt anteckningarna "ej avläsbar" för detta sätter dom då dit två böter på över en natt och morgon. detta är det som gör mig mest upprörd!

2 Inlägg
23 maj 2010
En liknande sak hände mig i Örebro.
Q-park....

Jag överklagade via mail. Skickade in fotokopia på biljetten. Fick svar efter några dagar att jag bara behövde betala en av p-böterna.

En riktig sportbil är gul. :-)

2 Inlägg
18 september 2012
Ett tips för att slippa böter, lägg p-biljetten VÄL synlig i framrutan, ta en extra titt på biljetten så den syns när du stängt dörren. Lätt hänt att den flyger iväg i bilen och blir "osynlig"

Muttley
18 september 2012
eliteref skrev:
Ett tips för att slippa böter, lägg p-biljetten VÄL synlig i framrutan, ta en extra titt på biljetten så den syns när du stängt dörren. Lätt hänt att den flyger iväg i bilen och blir "osynlig"

Jag har ett ännu bättre tips till dig. Läs genom forumreglerna. Anser att denna tråd som är över två år gammal väldigt ointressant wink

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
18 september 2012
tkd_rille skrev:
eliteref skrev:

Jag har ett ännu bättre tips till dig. Läs genom forumreglerna. Anser att denna tråd som är över två år gammal väldigt ointressant wink

Hahaha big_smile vi fick ju aldrig veta hur det gick dock :<

~Andy~

215 Inlägg
19 september 2012
Marlboroman skrev:
Oftast så är det som så att man får betala först och överklaga sen. Info om det brukar kunna stå på själva lappen.

Betalar man är det kört.

Det är bara att överklaga, finns det kvitton så är chansen att vinna stor.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

Sök