3373
Sök

Bmw 528 E39 går upp i tämp?!

118 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#1
hej har problem med min Bmw. trodde först att det var det vanliga felet med fläckten. men det är nytt och problemet kvarstår. När jag kör sakta typ i stan lr står på tomgång så går nålen på tämpmätaren upp till rött, men så fort jag kör på öppen väg så går den ner igen p ga vindflödet såklart. Kände på kylarslangarna nu när jag stannade hemma och dom e stenhårda och glödheta.Någon som har nått tips på vad det kan vara?? Väldigt tacksamm för svar.Mvh

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
23 maj 2010
#2
vanligt fel, troligtvis vattenpumpen som gett upp, bara byta och lufta.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

118 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#3
men om det vore pumpen så skulle den ju koka med en gång typ efter 3 min?? sen skulle den väl inte bli kal när jag kör?
NITROUS skrev:
vanligt fel, troligtvis vattenpumpen som gett upp, bara byta och lufta.

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
23 maj 2010
#4
har haft precis samma fel själv, därför jag gissar på pumpen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

118 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#5
ok! får väl byta den och termostaten, borde ju vara nått av det?!
NITROUS skrev:
har haft precis samma fel själv, därför jag gissar på pumpen.

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

23 Inlägg
24 maj 2010
#6
när kylarslangarna är stenhårda brukar det tyda på trasig topplockspackning...slangarna blir hårda för att det slipper komprimerad luft och avgaser i kylsystemet.



Sök