3222
Sök

Mitsubishi galant-99 får för mkt

98 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Hallå har ett jobbigt fel på min bil.
Den stog på tomgång med tomgång som pendlar mkt som det gör på gdi'n pga sot. så dog den, försökte starta den bara tuggade och tuggade.
bogserade hem den för att undersöka mer, körde den på startmotorn då hoppade den igång och verkade va "frisk" tills jag tryckte på gasen och den flög i varvtalet när jag hade jämn gas för att efter det dö.
Tog fram felkod 92 ur den som tydligen ska vara Spjällhus. så ryckte isär spjällhuset och det var fullt med sot så tvättade rent sätta tillbaka och den startar för att dö igen efter 30sek. Rycker mkt och verkar nästan som den får för mkt då man tar i ändröret så är det som tjock gegga i. Den tar inte gasen normalt när jag väl får igång den för att sen stendö.

men har hört andra som fått felkod 92 och bytt spjällhus men felet kvarstår och att det då kan vara bränsletrycksregulatorn.

En sak till, när jag slår på tändningen så klickar det låter som ett relä (brånslepumpen?) som klickar ca 5 gånger för att sedan tysta så hör man ett surrande ljud ungefär som ett gammalt modem. rycker jag kontakten på spjällhuset så tysnar det med en gång.

Vill försöka göra det helt säkert vad felet är då jag inte har råd med att köpa flera saker sad fattig student med trasig bil är inte bra.

Vad tror ni? bränsletrycksregulatorn eller spjällhuset? kom gärna med förslag om ni har nått jag kan testa ochså

98 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
någon som vet hur ett trasigt spjällhus beter sig? eller hur en trasig bränsletrycksregulator är?
Senast redigerat av Fritteboy (24 maj 2010)

Sök