hej!
Som rubriken lyder. jag har en SAAB 9-5 med original stereo AS2 antagligen eftersom de inte sitter några högtalare i hatthyllan. men har en kabel som är dragen från stereon bak till skuffen som vi sökt på som vi antagligen då tror är till för högtalarna i hatthyllan. 4 kablar i en sockerbit.
jag har köpt en omvandlare från högnivå till lågnivå adapter från BRL (autoleads PC1-610
www.ljudshopen.se/produkter.aspx?refid= … roduct=641 fanns inte länk från BRL...) som vi kopplat in i den sladden i skuffen och sen en rca kabel från den till ett slutsteg som ska driva 2 basar.
slutsteget är ett kenwood kac-ps500f , jag har kopplat in jord och remote och ström till det så det lyser och så. men grejen är att basarna spelar inget, har provat alla möjliga kopplingar på slutsteget och även bytt runt kablarna på adaptern.
när vi sökte på sladdarna från stereon och till skuffen så var det 2 av de 4 som reagerade på alla utgångar med högtalare från stereon. och de andra 2 reagerade ingenting, (kan de va att de som reagerade va + och de andra - ?? ) antagligen är felet ngt med adaptern, alltså att få ut fungerande rca ut till slutsteget, någon som har ngra tips eller har gjort detta som kan hjälpa mig ? eller vet någon riktigt bra guide som man förstår sig på.
har sökt runt i massa andra forum men inte hittat ngt vettigt som hjälpt mig.