Jag har problem med min s2a.. Den börjar hugga efter gaspådrag vid acceleration. innan den hugger kan man ladda fullt 1,3 bar. Men efter att den hugger går det inte att komma över 0.5 bar. Den har felkod som säger att den laddar för mkt. När det är tillbaka ställt så går den ett tag utan att hugga men efter ett par accelerationer så börjar det igen. Om man stänger av bilen efter att den börjat hugga så kan man åter ladda 1,3bar en stund innan det börjar hugga igen.
Ett "hugg" är ett kraftigt ryck, laddtrycket faller och det känns som om man lägger i fel växel vid motorbromsning. (och sen blir man ifrånkörd av alla)
Den som ger mig ett svar som ger resultat bjuder jag på en platta malt !! tack på förhand MVH // VIRUS
Det kan inte vara det att det finns en laddtrycksvakt som stryper tändingen/insrputningen när laddtrycket överstiger gränsen? Så blir det i alla fall på en saab, man slår nästan huvet i ratten när den bryter...
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
jo men den är förbikopplad och hänger bara där i sin kontakt.. istället sitter det ett ställbar laddtryck där..kan det vara magnetventilen iallafall aven om den inte fyller nån funktion mer än att vara inkopplad och hänga där.. precis den där slå huvet i ratten känslan talar vi om
ja hade det problemet förut... på en lite äldre japanare...då var dt att den fick för lite soppa vid högt gaspådrag! men vad vet ja.... en vild gissning iaf!
______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Det är lite knivig situation det där, har en kompis som körde en S6 -96 som hade exakt samma problem, tyvärr så fick han inget svar vad felet var, inte ens efter en felsökning hos Audi. Men det var exakt samma symptom som du har me din, bara tvärdör vid gaspådrag. Kompisen trodde han skulle få whiplash skador typ ...
Hoppas du får hjälp med problemet, för som sagt, ingenting e omöjligt!
han sänker laddtryck till typ glt när man laddar mer än vad man har bränsle typ.. funkar den när du har startat om bilen=? så yrade min polare om att hasn s2:a var...
ja den funkar om man startar om den.. aa precis den går tillbaka till grund ladd ca 0,4 - 0,5 bar.. men har det med att den inte får tillräkligt med soppa att göra??
pretty close?? en platta malt tack hehe nä då... men det är ju så att han inte ska spika han säänker.. och ska du ha ladd måste du ha bränsle annars spikar den ju...
okey.. är det därför jag har felkod som söger att jag har för högt laddtryck? men om den får för dåligt med soppa borde inte killen på verkstan lagt märke till det när han testade bränsletrycket?
Jag menade inte att Knacksensorerna va dåliga utan att dom gör sitt jobb PGA av att motor spikar för att den för för lite bräsnle gentemot Ladd trycket Därför sänks ladd trycket mm och bilen går apa MVH/ adde
Ladda Mindre eller Se till att han får rätt mängd med soppa..
Om du kör chippat så fins instruktionerna i chippet för hur mycket soppa som ska levereras kontra luft och ladd mm mm.. Men finns inte doningarna alltså. bättre soppa pump / större spridare En mapp sensor som klarar av laddtrycket du vill åka på Större IC mm mm. så funkar det inte och om du då har kopplat förbi Tryckvakten oxå Så är det ju lätt att ladda mer än vad som kanske borde-
Värt att veta är att det inte är speciellt hällsosamt att köra spik i motorn!
Dock vet jag inte hur din bil är trimmad och hur mycket .. Men jag har för mig att Orginal grejorna borde palla en del.. Va länge sedan jag höll på med Audi.. Gobbarna på www.nordicaudi.com borde kunna detta bättre..