Kolla hur tändstiften ser ut när den har slagit ifrån så där. Kan ju faktiskt va så illa att dom är vita. Det låter mycket troligt att det spikar. Då kan ju även större IC och högre oktantal i soppan göra en del. Men soppamängden är väl första åtgärd. Antar att du kör på 98Oktan?
mekanikern var ute och körde bilen och kontrolerade soppatrycket samtidigt.. jag kör med 98. enligt han jag köpte bilen av så skulle det vara ett 280 chipp.. den har ju fungerat bra tidigare för den förra ägaren men problemen uppstog när en slang gick sönder.. efter det så har den börjat bråka..
Verkar vara lmm tycker jä då.. klarar inte läsa av rätt mängd luft som motorn drar in vid gaspådrag, ger för litte bensin och du får ett ryck.. då går motorn i nöd, och fungerar inte som den ska föran du har raderat dom fel som är där.. forsök det du.. om du har en beg skulle nog va bra, kostar fan 5000 ny..
Koppla in tryckgivarn oxå.. annars blir laddtrycket helt fel.. tråkit om motorn blir skrot pga för högt laddtryck..
aa kanske det.. är det någon som har en beg lmm jag kan få låna kompisen hade problem med sin lmm i sin s2a men där var den var helt pajj tydligen.. iallafall så hade bilarna inte samma symtom men jag vet ju som sagt inte.. det kanske är lmm´en.?
hmm, den går ner på nödladd låter de som. En kompis hade en s2a en gång i tiden som hade ett dylikt problem. Hans vevhusvent. höll inte tätt. Testa provtrycka venten och kolla om de läcker någonstans