2110
Sök

Vikinglarm - Ngn som har de?

424 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
Hej!

Tänkte fixa larm till min MR2 SW20 (-96)!

Har kollat lite på CarGard, DEFA, Cobra etc.. men så hittade jag Vikinglarm!

Ngn som råkar ha de på sin bil el hört nåt av nån polare kanske hur pass säkra o strulfria dom är?

Man får väldigt mycke funktioner för ett hyggligt pris såg jag!
CarGard är ett bra val, men ska man ha hela "kittet" med t.ex GMS-Modul (3675kr), Stöldskydd (1395kr) för jag saknar Immobiliser så skenar priset iväg mot närmre 10.000 kr (bara material)

Gå in på: http://www.vikinglarm.se/

Billarm -> 2-vägs pch säg om ni skulle kunna tänke er o montera ett sånt smile

Ha de gott!

1 915 Inlägg
30 maj 2010
Jag köpte ett 2-vägs billarm med motorfjärrstart och stötsensor från Vikinglarm för några år sedan, en äldre version av det som finns nu, bortsett från GSM och så var det LCD fjärr, som var stor o klumpig.
Kostade runt 4000kr har ja för mig, var rätt nytt på marknaden då.

Larmet funkade bra, tog lite tid att koppla in larmet, med alla funktioner.

Bilen stod i ett garage ca 100m bort från lägenheten i ett betonghus, men fjärrkontrollen hade kontakt med bilen hela tiden

Det hände några gånger när bilen stod ute att den larmade och var alltid stötsensorn som sätte igång larmet, den var lite svår att justera in bra. Endera blev den för känslig eller så reagerade den inte alls.

Vet inte hur de nya larmen med GSM funkar, men de funkar säkert.
Men det är inte godkända av SSF / försäkringsbolagen. Så vid eventuell stöld/inbrott så blir det inte självriskeliminering som med godkända larm.

Måste du ha ett larm med GSM ? Annars finns det larm som är godkända och monterade o klara för runt 3000kr. (har funnits iaf.)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

424 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Tack för lite info Louksor!

Köpte du det lärmet som heter "Två-vägs billarm med 5000m räckvidd" (går inte direktlänka)
Me 2 LCD fjärrkontroller me en Röd och en Grön display?

Ang. stötsensorn så kan man ställa in känsligheten läste jag, men kan ju va jobbigt om man ställer in den på den känsligaste så när de blåser lite kraftigt ute så sätts den igång varje ggr..

Självriskelimineringen är inte det viktigaste för mej, bara larmet är säkert och gör sitt jobb i första hand!

Har bilen stående ute på gatan, så de vore skönt att man kan känna sej trygg om man skulle resa iväg 2-3 veckor utan o behöva oroa sej att nån är o pillar på mina fälgbultar t.ex..

Vill helst just ha GSM/GPS positionering när alternativet finns!

Så frågan är om jag ska satsa på ett sånt 2000kr larm fr Vikinglarm eller Cargard!

Snacka me en kompis som säljer & installerar larm, multimedja\ljud etc sedan mer än 10 år tillbaka.. och han hade aldrig hört talas om Vikinglarm!

Av han kunde jag få CarGard T70C, GSM modul, Immobiliser-modul, Nivåsensorn & GPS mottagare för 4300 spänn! Låter de som ett vettigare alternativ tycker ni? Då får jag installationen på köpet oxå smile

424 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Det ÄR fabriksnytt big_smile

1 915 Inlägg
30 maj 2010
Ja, fast en äldre version av det larmet, ser inte riktigt lika ut som det som säljs nu.
Jag skulle ha val T70 för det priset. Väldigt billigt och är ett bra larm, ingen tvekan smile

LiNx skrev:
Tack för lite info Louksor!

Köpte du det lärmet som heter "Två-vägs billarm med 5000m räckvidd" (går inte direktlänka)
Me 2 LCD fjärrkontroller me en Röd och en Grön display?

Ang. stötsensorn så kan man ställa in känsligheten läste jag, men kan ju va jobbigt om man ställer in den på den känsligaste så när de blåser lite kraftigt ute så sätts den igång varje ggr..

Självriskelimineringen är inte det viktigaste för mej, bara larmet är säkert och gör sitt jobb i första hand!

Har bilen stående ute på gatan, så de vore skönt att man kan känna sej trygg om man skulle resa iväg 2-3 veckor utan o behöva oroa sej att nån är o pillar på mina fälgbultar t.ex..

Vill helst just ha GSM/GPS positionering när alternativet finns!

Så frågan är om jag ska satsa på ett sånt 2000kr larm fr Vikinglarm eller Cargard!

Snacka me en kompis som säljer & installerar larm, multimedja\ljud etc sedan mer än 10 år tillbaka.. och han hade aldrig hört talas om Vikinglarm!

Av han kunde jag få CarGard T70C, GSM modul, Immobiliser-modul, Nivåsensorn & GPS mottagare för 4300 spänn! Låter de som ett vettigare alternativ tycker ni? Då får jag installationen på köpet oxå smile

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök