3215
Sök

Vem i röd Volvo 740 rejsade med mig inatt på 73an och fick snutjag..

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
Kl.23 inatt färdades jag ensam i min gröna 945a på rv73 Nynäsvägen och hamnade bakom en röd 740 som visade tendens på att busa lite.. Självklart tänkte jag..min dumskalle!!

Problemet blev att i samma veva som jag ser att 740 plötsligt svängde av motorvägen vid Trångsund ser jag att en radiobil ligger bakom.. hastighetsmätaren visade tydligen 165 på 110 väg.

Önskar att jag satt i den 740in istället och fick garva läppen av mig. Men, talets gåva... jag snackade mig ur det helt, satte som vanligt igång att snacka tills poliserna verkade ledsna och skakade min hand och gratulerade att dom va snälla ikväll.

Dom noterade inte ens vad som hänt, snacka om ÄNGLAVAKT!!!! Gud finns!

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 maj 2010
Jävla flyt^^

"Liberty of thought is the life of the soul"

Digital Designer
198 Inlägg
31 maj 2010
Vad fick du dra för vals för att ta dig ur det då?

"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
31 maj 2010
Grattis! Här hade dom klämt upp dig över huven och frågat ut dig innan dom tagit körkortet. wink
Som sagt, vad drog du för vals?

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
31 maj 2010
ibland måste man ha lite tur

slutet av förra sommarn ligger jag och glider genom örebro tänker inte på hur fort jag åker men rätt vad det är ser jag en polisbil i backspegeln tittar till lite snabbt på hastighetsmätaren som då står på 100-120 på 50väg ajaj hoppar på bromsen för att få ner farten lite
så polisen håller på att rövK*lla skuffen på golfen =/
blev sen stoppad och han sa bara att det kan vara dumnt att köra så fort även om det är mitt i natten
och det var bara fint att hålla med
fick sen åka vidare med körkortet i behåll
värsta av allt var att jag inte körde fort med flit utan jag gled bara fram tyckte jag smile
som försvar över att köra för fort på 50väg så var det 2filigt och ljust ute och klockan var 4-4.30 på natten

Kör fort så hinner inget hända...

196 Inlägg
4 juni 2010
Fasen vilket flyt ni har!!! Jag blev av med körkortet å fick 4000kr i böter för 40km/h för fort. Var kods en kvinnlig polis som antagligen hade ligonveckan smile

Full fart spar tid!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
4 juni 2010
Adiiii skrev:
Fasen vilket flyt ni har!!! Jag blev av med körkortet å fick 4000kr i böter för 40km/h för fort. Var kods en kvinnlig polis som antagligen hade ligonveckan smile

Var väl inte mer än rätt med tanke på att du gjorde fel. Finns ingen anledning att skylla på något annat eftersom polisen bara gjorde sitt jobb.
Senast redigerat av hotrodder (4 juni 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

196 Inlägg
4 juni 2010
hotrodder skrev:
Adiiii skrev:

Var väl inte mer än rätt med tanke på att du gjorde fel. Finns ingen anledning att skylla på något annat eftersom polisen bara gjorde sitt jobb.

jag har aldrig påstått att jag inte skulle stå för fortkörningen, sa bara att de andra hade flyt, du borde inte dra förhastade slutsatser.

Full fart spar tid!

1 174 Inlägg
4 juni 2010
hotrodder skrev:
Adiiii skrev:

Varför ska alltid någon hålla på å gnälla? adiiii klagade varken eller sa att snuten hade fel.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
4 juni 2010
Akka skrev:
hotrodder skrev:
Adiiii skrev:

Varför ska alltid någon hålla på å gnälla? adiiii klagade varken eller sa att snuten hade fel.

Att påstå att en kvinlig polis "antagligen hade lingonveckan" som ger en böter för ett fel man gör tycker du alltså är helt ok?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

196 Inlägg
4 juni 2010
hotrodder skrev:
Akka skrev:
hotrodder skrev:

Att påstå att en kvinlig polis "antagligen hade lingonveckan" som ger en böter för ett fel man gör tycker du alltså är helt ok?

ja för hon va otrevlig mot mig..antaganden igen. Snälla bli aldrig politiker

Full fart spar tid!

2 924 Inlägg
4 juni 2010
Är detta verkligen en Efterlysning??
Knappast... det är en blogg.

Låser.

//Moderator

~ Life is short, have FUN! ~

Sök