2656
Sök

Eurovision song contest 2010! Synpunkter.

Moving Minds
127 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Hejsan, nu var det så att jag kollade på eurovison i lördags, jag förstår inte varför man alltid ska bli så besviken. Dem bästa vinner ju aldrig. Ett typ exempel på detta årets vinnare är Moldavien. Det roligaste är ju att tyskland vinner, det är riktigt skamligt. Det är ju omöjligt för länder som är små att vinna. Förstår inte vad dem tänkt. Självklart att alla kommer att rösta på sitt land även om dem har en piss låt. Ska fan aldrig mer kolla på eurovision. Ett annat exempel är eurovision 2004. När ukraina vann. Men alla vet att Zeljko Joksimovic - Lane moje var den bästa låten det året. Varför lägger man bara inte ner skiten när aldrig rätt låt vinner! Det måste vara uppgjort på något sätt.! Peace

http://www.youtube.com/watch?v=VkmncrAP … iv39qDyszI

Försöker iaf
12 817 Inlägg
1 juni 2010
Frågan är ju ifall det är nog många som bryr sig om detta för att det ska vara lönsamt för SVT att sända skiten.. För det är väl dom som får kosingen av alla som ringer och röstar?

Jag säger, skrota skiten och lägg in något av kvalite istället. Typ gamla Åsa-Nisse filmerna smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Moving Minds
127 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Frågan är ju ifall det är nog många som bryr sig om detta för att det ska vara lönsamt för SVT att sända skiten.. För det är väl dom som får kosingen av alla som ringer och röstar?

Jag säger, skrota skiten och lägg in något av kvalite istället. Typ gamla Åsa-Nisse filmerna smile

Mvh Tommy

Ja, men det är ju så stort överallt. Det som gör mig ännu argare är att Sverige kommer med ett grymt bidrag det här året. Men så får ändå låtar som är 100 gånger sämre gå i final. Men Sverige åker ut. Tycker fan att de är vår tur snart. Hahah man får lust att spränga hela skiten

Försöker iaf
12 817 Inlägg
1 juni 2010
Vladde skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Ja, men det är ju så stort överallt. Det som gör mig ännu argare är att Sverige kommer med ett grymt bidrag det här året. Men så får ändå låtar som är 100 gånger sämre gå i final. Men Sverige åker ut. Tycker fan att de är vår tur snart. Hahah man får lust att spränga hela skiten

Jag kan inte yttra mig om sveriges eller någon annans bidrag då jag inte sett en sekund av jippot på flera år. Inte heller lyssnat (vad jag vet) på bidragen. Ny musik suger, tacka vet jag 50-60-70 och lite 80-tals musik smile

Kunde inte bry mig mindre om ESC så att Sverige åkte ut gör mig inget, det jag stör mig mer på är att fotbolls vm börjar snart, utan Sverige sad

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Moving Minds
127 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Vladde skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag kan inte yttra mig om sveriges eller någon annans bidrag då jag inte sett en sekund av jippot på flera år. Inte heller lyssnat (vad jag vet) på bidragen. Ny musik suger, tacka vet jag 50-60-70 och lite 80-tals musik smile

Kunde inte bry mig mindre om ESC så att Sverige åkte ut gör mig inget, det jag stör mig mer på är att fotbolls vm börjar snart, utan Sverige sad

Mvh Tommy

Faktiskt tycker att det är jätte synd. Blev fan hur lack som helst. Men vad ska man göra fotbollen är så. Bollen är rund. Men däremot nästa VM är sverige garanterat med. Men vem orkar vänta liksom? tongue
Senast redigerat av Vladde (1 juni 2010)

Körv
3 535 Inlägg
1 juni 2010
Problemet ligger i att så många olika kulturer är med i ESC. Och då blir det någon form av krock. Det finns otroligt många människor som röstar, och då blir det allt som oftast.. Skit

Truckdriving Man

Moving Minds
127 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
decib3L skrev:
Problemet ligger i att så många olika kulturer är med i ESC. Och då blir det någon form av krock. Det finns otroligt många människor som röstar, och då blir det allt som oftast.. Skit

Lika bra att lägga ner skiten på en gång

340 Inlägg
1 juni 2010
Vladde skrev:
decib3L skrev:

Lika bra att lägga ner skiten på en gång

Vi kan väl lägga ner allt som går dåligt för Sverige. Då kan vi väl börja med fotboll tycker jag.

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
1 juni 2010
"Det är ju omöjligt för länder som är små att vinna."
Var hölls årets ESC och varför? I Oslo, för att Norge vann förra året. Är Norge ett stort land?

"Fel låt vann", så har det låtit sen jag var liten (på 80-talet) förutom när Carola vann. Antagligen lät det så i andra länder då också. Nä, att skrika om nerläggning osv är lite knasigt.
Börja med dig själv - gillar du det inte så se det inte. Så har jag gjort i flera år, och visst får man stå ut med det i media och i forumstrådar, men det kan man ju också bortse från om man verkligen vill...

Angående fotbolls-VM så tycker jag det ska bli grymt kul även om inte Svedala är med...

/Mattias

340 Inlägg
1 juni 2010
Klockrent!

Fiskförädlare
108 Inlägg
1 juni 2010
jag har slutat se de, senaste var för flera år sen då de inte fanns nått annat å se.
personligen tycker ja att de har gått lite över styr, jamena nu byter dom sångare å låtskrivare länder i mellan å många sjunger på engelska istället för modersmålet.
nä gör som ja slut å se helt enkelt smile

423 Inlägg
1 juni 2010
jädra skön lirare med trumpeten ifrån moldavien..

förutom detta mästerverk så är programmet värdelöst, låg dock hemma med halsfluss hmm
Senast redigerat av Pontus1991 (1 juni 2010)

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
1 juni 2010
Att folk fortfarande tittar på pissmusik med kissnödiga artister med playback gör mig mer skrämd än att få Thors hammare i huvudet från ett parallellt universum i moldaviens nermurkna trädgårdar i babylons grottor.

våga vägra börja avsky !
Senast redigerat av SatansWrath (1 juni 2010)

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 juni 2010
SatansWrath skrev:
Att folk fortfarande tittar på pissmusik med kissnödiga artister med playback gör mig mer skrämd än att få Thors hammare i huvudet från ett parallellt universum i moldaviens nermurkna trädgårdar i babylons grottor.

våga vägra börja avsky !

What he said ^

Nä men seriöst, att se på det där jäkla jippot är slöseri med tid.
Gör nå vettigt istället, tvätta bilen tex?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

238 Inlägg
1 juni 2010
Vladde skrev:
Ett annat exempel är eurovision 2004. När ukraina vann. Men alla vet att Zeljko Joksimovic - Lane moje var den bästa låten det året.

Får alltid gåshud av den låten! ^^,

Lyssnar inte på sån musik tongue De ska vara RnB / Hiphop.. Men den har nått i sig ^^

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 juni 2010
Moldaviens bidrag var riktigt bra! Även Turkiets var grymt bra, men tycker nog faktist att det ändå var rätt låt som vann. Den vi skickade var dock alldeles för "snäll" i sammanhanget, ingen låt som stack ut på nåt sätt så att den inte gick vidare förstår jag. Nej vi skulle allt ha skickat Salem Al Fakir, eller varför inte Timoteij! Skön & svängig låt framförd av fyra snygga blondiner, måste gå vägen i Europa. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Smålänning
7 883 Inlägg
1 juni 2010
Ja vi borde skickat Timoteij, även om Anna Bergendahls lår ät grym smile

Tycker vinnarlåten är Okej, men den stackars flickan kan ju knappt uttala det hon sjunger smile

Går lite diskussioner på bl.a tuben om tävlingen är politiskt styrd...

Ibland kan man fundera.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
1 juni 2010
Politiskt styrd tror jag inte, det handlar tyvärr bara om pengar. Pengar som kommer från alla telefonröster, men det är ju ett faktum att folket inte kan rösta. Kolla bara på vilken tävling som helst där det går ut på att tittarna ska engageras och ringa/sms:a för att lägga en röst. Let's dance, Idol, Melodifestivalen osv. inte många av de som vunnit dessa tävlingar som faktiskt slagit stort, visst finns det undantag men de är förhållandevis få, relaterat till alla fiaskon.

Den dagen då de valde bort jurygrupperna som satt och lyssnade igenom låtarna och röstade dog hela skiten i mina ögon. Vem kommer ihåg fiolnissen från förra året? Fel låt kommer nästan alltid att vinna. Så är det bara, tur att det inte är telefonröstning i valet till Riksdagen...

En låt som jag på fullaste allvar, tror hade sopat hem hela skiten är Christer Sjögrens bidrag 2008 och helt ogenerade flört med "umpa-umpa light".

Det är bättre att lägga ner hela skiten tror jag, satsa pengarna på något annat istället. Men vad ska herr Björkman göra då? big_smile

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

Moving Minds
127 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
matteeee skrev:
"Det är ju omöjligt för länder som är små att vinna."
Var hölls årets ESC och varför? I Oslo, för att Norge vann förra året. Är Norge ett stort land?

"Fel låt vann", så har det låtit sen jag var liten (på 80-talet) förutom när Carola vann. Antagligen lät det så i andra länder då också. Nä, att skrika om nerläggning osv är lite knasigt.
Börja med dig själv - gillar du det inte så se det inte. Så har jag gjort i flera år, och visst får man stå ut med det i media och i forumstrådar, men det kan man ju också bortse från om man verkligen vill...

Angående fotbolls-VM så tycker jag det ska bli grymt kul även om inte Svedala är med...

Där har du lite fel faktiskt, detta handlar inte om hur bra låten är utan det handlar om hur många som röstar på sitt land. Personligen tycker jag att det ska läggas ner, men de vet ju vi att de aldrig kommer att ske. Tycker också att de ska bli jätte trevligt att se VM! Tror stenhårt på holland.

Moving Minds
127 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Nizzura skrev:
Politiskt styrd tror jag inte, det handlar tyvärr bara om pengar. Pengar som kommer från alla telefonröster, men det är ju ett faktum att folket inte kan rösta. Kolla bara på vilken tävling som helst där det går ut på att tittarna ska engageras och ringa/sms:a för att lägga en röst. Let's dance, Idol, Melodifestivalen osv. inte många av de som vunnit dessa tävlingar som faktiskt slagit stort, visst finns det undantag men de är förhållandevis få, relaterat till alla fiaskon.

Den dagen då de valde bort jurygrupperna som satt och lyssnade igenom låtarna och röstade dog hela skiten i mina ögon. Vem kommer ihåg fiolnissen från förra året? Fel låt kommer nästan alltid att vinna. Så är det bara, tur att det inte är telefonröstning i valet till Riksdagen...

En låt som jag på fullaste allvar, tror hade sopat hem hela skiten är Christer Sjögrens bidrag 2008 och helt ogenerade flört med "umpa-umpa light".

Det är bättre att lägga ner hela skiten tror jag, satsa pengarna på något annat istället. Men vad ska herr Björkman göra då? big_smile

hahaha Klockrent asså!

Sök