3095
Sök

Volvo 940 turbo 94 med förhöga lamdavärden

32 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
hejsan  jag vet att det finns många  trådar  om dom här lamda värderna och så  men jag orka inte läsa igenom alla har dyselexi med så det gör inte saken bättre.. så någon som kanske kan hjälpa mig här i stället?

jag var och besiktade min 940 turbo årsmodell 94 i gå... bess gubben  klargade på  att handbromsen  tog dåligt  men det är ju bara att spänna  upp eller byta backarna

men sen var lamda värdet för högt med  det låg på 1,8 och de skulle  ligga på 1,4 för att gå igenom men igentligen ska den ju ligga på 1     

jag vet  inte vad de skulle kunna vara faktiskt  felkoden säger att de är  fet blandning    men den gå riktigt bra och den dra inte  mycket soppa.. och den där klassikern att köra in med 10 liter bensin och hälla i 4 flaskor k sprit vill jag inte göra  med denna bilen...   har du någon ide om vad  de skulle kunna vara  så tacksam för svar:)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
1 juni 2010
kanske lambda sonden som faktiskt är dålig? ev luftmassemätarn

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

508 Inlägg
1 juni 2010
lambdan mäter ju syrehalten i avgaserna, kolla om du har luftläcka innan lambdasensorn. och andra läackage

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
1 juni 2010
mulleri skrev:
lambdan mäter ju syrehalten i avgaserna, kolla om du har luftläcka innan lambdasensorn. och andra läackage

men det händer ju som så att dessa inte reglerar som dom ska även om det är tätt..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

32 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Wikstromm skrev:
mulleri skrev:

men det händer ju som så att dessa inte reglerar som dom ska även om det är tätt..

ska kolla läkage och de men kollat de innan och då hittade  jag inga hmm

Sök