3486
Sök

Sälja via auto classica i ystad....

10 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Auto Classica i ystad.. jag tänkte sälja min gamla bil via dom (corvette c6), då jag har köpt en mustang smile

någon som har haft problem med dom eller liknade??

Mvh//

10 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
all information är av intresse smile

342 Inlägg
3 juni 2010
Auto Classica är enligt mig mycket seriösa.
Har haft lite med dem att göra och har aldrig varit några bekymmer. De är vana att handskas med mycket exklusiva bilar och har en stadig kundkrets som är villig att betala för varorna också.

Dock är jag inte insatt i hur de hanterar försäljningsuppdrag och vilket arvode de tar ut för detta.
Personligen hade jag skippat mellanhanden och sålt min gamla bil privat.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

10 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
ja det är så jag har uppfattat dom oxå.

ja det skulle varit de bästa men det e mycket pengar det handlar om o ibland svårt för privatpersoner att få lån av banken till dyra bilar, lite lättare om de först går via en firma.. och samt så slipper man alla oseriösa big_smile

3 121 Inlägg
3 juni 2010
Jag är tveksam till hur seriösa de är. Jag tittade på en BMW 740iA -01 året var 2005. Ringde och frågade hur bilen såg ut, de sa att den såldes för kunds räkning och att skicket var bra samt att all dokumentation fanns.

Jag körde 15 mil för att titta på den och det rann vatten ur ett hål tätat med plastiskt stål i kylaren, hela inredningen var brun av smuts, utsidan otvättat osv. Servicebok saknades, i annonsen stog det att den hade full dokumentation.
Kommer inte titta på fler bilar där...

10 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
okejj 2005, men hade de varit oseriösa så hade de väl fått plocka ner skylten för längesen eller va tror ni...

10 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
någon mer som är bekanta med auto classica??

8 883 Inlägg
3 juni 2010
§6 Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök