3125
Sök

Vart "bakom handskfacket" sitter tempgivaren för AC´n i -94 Volvo 945 Turbo.

235 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Har sökt med ljus och lykta, med den nya tempgivaren i andra handen, men har inte lyckats hitta någon givare som är ens snarlik. Någon som vet lite mer exakt vart den sitter? Om jag måste riva bort nåt annat för att komma åt den tex.
Tackar för alla tips och svar.

235 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
Ingen som vet? Jag har RIKTIGT varmt i bilen nu:)

16 197 Inlägg
4 juni 2010
sitter inte den typ på gallret till högtalaren på panalen?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mr B
29 Inlägg
4 juni 2010
Om inte ja har fel så måste du lossa hela brädan å dra tillbaka den för att komma åt den...

Är man inte Dalmas får man försöka komma upp sig på annat sätt....

235 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
DBergstrom skrev:
Om inte ja har fel så måste du lossa hela brädan å dra tillbaka den för att komma åt den...

*ryser* Uuuh, vad jag hoppas att du har fel...

Givarn på gallret är väl en tempgivare/termometer den oxå men det är inte den jag söker.
Jaja, några bira till o fram med vinkelslipen sen så har jag en billig 945 Turbo på blocket.se snart;)...
...i delar...

235 Inlägg
11 juni 2010
Trådstartare
Nu hittade jag den. Man behöver inte riva ner hela inredningen utan bara skruva ner plastpanelen som sitter med 3 plastskruv under handskfacket.
Ganska långt höger sticker du in handen bakom allting underifrån. Sitter lite tajt till men känner du två sladdar så smyg efter dom så kommer du rätt. Man vrider den bara ett kvarts varv så lossnar den. Sen är det bara att klicka loss den o sätta på den nya.

Sök