Plockade ur instrumenthuset igårkväll och började löda de vanliga komponeterna som strular och gör att hela intrumenthuset (hastighetsmätaren) slocknar. Efter lödning fungerar det ca 30min bilfärd. Nu är jag trött på det och söker på "laga" och att byta ut den. Jag hittar samma instrumenthus men då har denna turbo (min har inte turbo), men kontakterna ser exakt lika ut, vad tror ni!? Instrumenthus med DIGITAL trippmätare.
För de som är intresserade så kommer nu en uppdatering...
Jag beställde från en skrotfirma och de sa att det fungerar enbart att byta delen om den har exakt samma serienummer. Jag blev trött på alla försäljare som sa samma sak och sa att jag skiter i serienumret och beställer en i alla fall (dock samma årsmodell). Fick hem den i måndags (2010-06-28) och bytte ut den mot min defekta del. *Vips* fungerar klockrent! (och besiktningen blev gladare)
EDIT: Jag beställde dock inte någon med turbomätare som min fråga var...
Tack för hjälpen. Hitta även denna http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=19395120 Har för mig min såg ut sådär på baksidan när jag plocka isär mitt, är inte riktigt 100.. Får ringa runt lite på mondag och höra med dom;)
Tack för hjälpen. Hitta även denna http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=19395120 Har för mig min såg ut sådär på baksidan när jag plocka isär mitt, är inte riktigt 100.. Får ringa runt lite på mondag och höra med dom;)
Ja, det finns bara 2 olika modeller egentligen, den som du visar här som bara har en kontakt och den andra varianten med analog trippmätare som ska ha 3 kontakter.