Hallå där allihopa, som många bekanta till mig kanske vet så slutade mitt förra nästan färdigställda projekt såhär för ca tre veckor sedan
Pga en idiot som körde rakt in i röven i mig, bilen blev skrot då dem klippte taket på den nog om det.
Har under sedan bilen blivit krockad kollat på en viss röd Coupé M på blocket och väntat och väntat tills pengarna ramlat in på kontot, för att hämta nya projektet.
Säljaren skickade bilder på alla (!) skavanker bilen hade, en bild
Så igår tog man flyget till Arlanda och for mot Luläää, för att hämta den felfria pärlan.
Här gott folk har ni mitt nya projekt som ska påbörjas såfort detta inlägg kommer upp (kan man bärga sig efter tre veckor utan bil och utan att skruva?)
Efter 12h och 48min körning i streck är man äntligen hemma med nya pärlan, värt varenda krona och timme!! 1.5 bensintank gick åt, lagom. Bilden är tagen någonstans påvägen under en obligatorisk rök/kisspaus!
Det som ska göras idag (farsan gör det pga skadorna efter krocken) är:
*Prova dem gamla BBS LeMans-replicorna som satt på förra bilen *Tvätta bilen utvändigt inför polarens student-utspring *Glida i massor
Planerna på bilen exteriört:
*BBS LeMans-replica 9 resp. 8"x18" (Får se vilka som passar bäst, orginal eller BBS) *En rejäl polering utvändigt, såfort man blir frisk *Kolfiber (folie)-drapera M-läppen på bakluckan *Coilovers (sitter numera H&R 40/15 fjädrar och dämpare)
Planerna invändigt:
Behålla den felfria inredningen orginal och kliniskt ren som förra ägaren hållt bilen. Det enda som visar bilens 20.000mil är den slitna ratten och växelspaks-knoppen (bilder kommer)
Linuslinje: Kul mannen, kul att träffa dig i Enköping också!! Tack jo ska testa BBS-arna såfort jag hämtat upp dem hos Pitstop i veckan
Darkie: haha jag har nog en heel del jobb för att komma upp i din nivå, men vi får se, man kanske står bredvid din bil någon dag i sommar
Rquired: Man tackar, efter snart 4 tankar sen i torsdags måste jag konstatera att det är den roligaste bil jag nånsin kört
I brist på uppdateringar så lägger jag in lite bilder som bl.a är tagna av Persson-M5 här på garaget, samt min duktiga syster till fotograf (amatörnivå):
Nu i veckan ska bilen rekondas hos Mr.Cap och sedan ska det börja beställas delar hejvilt!! Den som väntar får se i veckan
Tråkigt att du krockade men tur är ju att du klarade dig då det verkar (utan att ha sett bild) varit en ordentlig olycka. Men nu har du ju en fin bil igen iaf!
“If you go to war over Religion, you are just killing people in the argument over who has the better imaginary friend.”
“… as the poets would say it: Haba Haba Haba”