monno skrev:
Varför denna kritik mot bsr? Vad är det dom gör er så negativ mot dom? Min bil funkar då klockrent i alla fall? (steg 3)
Kritiken som
jag nämnde gäller endast den mjukvara jag har sett och i synnerhet deras Steg 3. Och det gäller då för Saab 9-5 2.3t.(185hk, MY01)
Någon annan mjukvara, oavsett bilmärke eller modell, tänker jag inte uttala mig om. Jag får dock känslan av att BSR gör bättre mjukvaror till Volvo än till Saab, men det är bara en "feeling" jag har och den kan vara helt fel.
![wink](img/smilies/wink.png)
Ska också tillägga att det är möjligt, men inte troligt, att mjukvaran från BSR har blivit bättre, det är över 1år sedan nu som jag testade BSR.
Vilken bil har du som det fungerar "klockrent" på? Och hur
vet du att det fungerar klockrent?
Min bil gick också jättebra, frågan är bara hur länge den hade gjort det om jag kört vidare.
1.1bar ladd. Inte mycket kan tyckas, givetvis beroende på bil, och på en 9-5 2.3t med org. turbo är det inte speciellt nyttigt.
100-tals spikningar och knack på
varje cylinder, detta
trots nedställd knackdetektering i deras mjukvara
![roll](img/smilies/roll.png)
. Och detta på bara någon vecka med fullgas och tester.
Detta är bara ett par grejer, av många, som syntes i deras minst sagt dåliga Steg 3 mjukvara.
Då kanske någon säger, din bil är/var inte frisk.
Då säger jag såhär: Jag har inte ens 20 spikningar eller knack i månaden nu, trots att knackdetekteringen nu är återställd som den ska vara och trots upprepade fullgasrepor.
Laddar max 0.9, med momentbegränsningen där den ska vara.
Kan säga att jag idag tycker att bilen går betydligt bättre än med BSR's Steg 3 och deras uppskattade 260hk
Dessutom är jag innanför gränsen för vad min hårdvara idag bör tåla, men det vet man ju aldrig säkert
![wink](img/smilies/wink.png)
Min slutsats är:
BSR säljer Steg 3 till 9-5 2.3t(MY01) @260hk/425Nm.
Då ligger man över gränsen eller farligt nära för vad turbo och koppling/låda klarar, så enkelt är det = OSERIÖST. Sen att siffrorna är mer glädjesiffror, än korrekta, må så vara men det gör inte saken bättre.