3540
Sök

Mer insugsljud på V40.

378 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Kör då en Volvo V40 2.0. Alltså ingen turbo.
Vill ha lite mer ljud från luftfiltret. Kör redan med ett öppet luftfilter som ligger där luftburken brukar sitta, men jag vill ha mer ljud från de. Om det är någon som inte vet hur en v40 låter med öppet luftfilter så kan jag lägga ut ett filmklipp på de.

Hade vatt kull att få några roliga tips (=

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

193 Inlägg
6 juni 2010
-Brink- skrev:
Om det är någon som inte vet hur en v40 låter med öppet luftfilter så kan jag lägga ut ett filmklipp på de.

Jag vet inte, så jag ser fram emot ett ljud/filmklipp wink

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

8 252 Inlägg
6 juni 2010
Ska du få det att höras mer inne i bilen så får du ta bort ljuddämpningmattan under huven om du har nån sån. Kapa upp nåt hål i huven kan eventuellt hjälpa till lite med. Men sen finns inte så mycket mer att göra utan att ta till radikala (oförsvarbara) metoder.

378 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Ska du få det att höras mer inne i bilen så får du ta bort ljuddämpningmattan under huven om du har nån sån. Kapa upp nåt hål i huven kan eventuellt hjälpa till lite med. Men sen finns inte så mycket mer att göra utan att ta till radikala (oförsvarbara) metoder.

Kan prova att ta av mattan men hål i huven gör jag inte smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Muttley
7 juni 2010
-Brink- skrev:
Marlboroman skrev:

Kan prova att ta av mattan men hål i huven gör jag inte smile

Köp turbo då. Finns inte så värst mycket att göra på den.

Sök