3593
Sök

Lacka om min 940, men duger lokalen ??

190 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
tjaa!

har en 940 jag vill lacka om till volvos röda 601, (t-röd), vet nån vad den lacken kostar drygt?

men iaf, på jobbet har vi STORA lokaler som stor tomma, men väldigt dammigt och smutsigt..
men väldigt stora ytor, helt tomma och högt till tak! duger det o lacka där ? förslag på hur man ska göra?smile

mvh

2 021 Inlägg
6 juni 2010
En Garagelack blir aldrig bra, och om det är damm inblandat blir det ännu sämre.
Börja med och städa upp lokalerna och spola av golvet så du blir av med allt damm och skit.

190 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
det förstår jag med.. tänkte om man kunde fixa nån ställning som man kan slänga över en pressening eller nått över..?

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
6 juni 2010
om du bygger en "lackbox" av ställning & pressening behöver du nog ventilera den med fläktar för att kunna se nånting & fläktar drar omkring damm så då behöver du filter *blir krångligt*. Om du får lägga färgdamm på "allt" i lokalen för ägaren (om det nu inte är du själv) så är det nog bättre binda golvdammet med att vattna golvet där bilen står & några meter omkring den innan lackering & sen bara blåsa på färg på bilen. men som andra sagt, en garagelack blir nästan aldrig lika bra som en proffslack.
Senast redigerat av farbrorbozze (6 juni 2010)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Sök