hm vad har du för bil alla mina bilar har ratten och pedalerna framför mig ;-)
jag hade satsat på 6.2
visst att 5.25" spelar okej men midbasen blir betydligt mycket bättre på större element
borde iof inte lägga mig i det hela efter som jag kör ett skranglit up5i kitt och driver detta med 2st classic steg =/ m.a.o inte speciellt mycket finlir även om det fungerar yppligt för mig
men satsa på mycket effekt så blir det bra kontroll i grejerna
Intressant läsning, verkar som ni har även erfarenhet oxå o inte bara gissar er fram
Men vi kan ju absolut inte hänga upp oss enbart på högtalarna, för dom måste ju drivas oxå av ett rätt steg oxå för att få ut sin pondus right?
Nobelium 5.2'an blir väl rättvisast med ett Ultimate A2 steg misstänker jag , och enbart denna går ju loss på 4500..
Medan RM6.2'an skulle spela fint me RA25!
Vet inte riktigt hur viktigt de är me att högtalarnas kvalitet ska matcha steget men kan tänka mej att de är rätt viktigt! Precis som materialval & montering har oxå ett stort finger me i spelet!
Så om Nobelium 5.2 är billig just nu, så blir inte de totala kalaset så billigt me matchande steg oxå..
Kanske lutar mer åt RM6.2'an då.. tanke på att jag inte kommer ha nån baslåda heller i min lilla kupe o deras midbas kanske fyller den luckan en aning bara..
Låter detta vettigt?
RA funkar bra ihop med nobelium med, A-stegen är mer analytiska än RA men RA har lite mer "rock'n'roll" över sig. "Putte" bevisade att RA funkar bra med Nobelium då han klarade sig bra på tävlingarn med den kombon.
hm vad har du för bil alla mina bilar har ratten och pedalerna framför mig ;-)
jag hade satsat på 6.2
visst att 5.25" spelar okej men midbasen blir betydligt mycket bättre på större element
borde iof inte lägga mig i det hela efter som jag kör ett skranglit up5i kitt och driver detta med 2st classic steg =/ m.a.o inte speciellt mycket finlir även om det fungerar yppligt för mig
Haha, jo.. tur att jag har samma typ av fordon då Me pedaler & ratt fram, men motorn sitter bakom axeln!
Massa effekt är ingen garanti för kontroll, BRA slutsteg så får man bra kontroll. Och det kan handla om 50 eller 200w, helt olika beronde på vilket steg det gäller.
Pierre
Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Massa effekt är ingen garanti för kontroll, BRA slutsteg så får man bra kontroll. Och det kan handla om 50 eller 200w, helt olika beronde på vilket steg det gäller.
Pierre
Absolut Pierre! Effekten & kvaliten måste gå hand-i-hand för en bra ljudupplevelse..
Pierre
självklart ska man inte köra med något 2000watts la sound steg eller liknande
det jag ville ha sagt att satsa hellre på ett steg som ligger lite över vad högtalarna klarar än tvärsom
ett steg som bottnar innan högtalrna gör det kommer bara att tappa kontrollen över konrörelsen och låta skit
jag gillar att kunna spela högt med kontroll på mitt up5i kör jag med dls classic steg ett ca23 till mellanregisterna och ca20 till diskanterna låter "okej" och det är grymnt bra kontroll på mellanregisterna
att man ska hoppa över steg med kass kvalite är en självklarhet tycker jag
Pierre
det jag ville ha sagt att satsa hellre på ett steg som ligger lite över vad högtalarna klarar än tvärsom
ett steg som bottnar innan högtalrna gör det kommer bara att tappa kontrollen över konrörelsen och låta skit
jag gillar att kunna spela högt med kontroll på mitt up5i kör jag med dls classic steg ett ca23 till mellanregisterna och ca20 till diskanterna låter "okej" och det är grymnt bra kontroll på mellanregisterna
Men ett RM6.2 och detta steg då? Blir de bättre kontroll än me RA25 steget?
40 ark dämpmatta, då har du så det räcker. Jag köpte 16 ark och det räckte till 4 dörrar. Blekinge bilradio har billiga kabelkit också där det ingår högtalarkabel. Jag köpte 21mm2 kabelkit för 299, där ingick 15 meter högtalarkabel.
Pierre
Men ett RM6.2 och detta steg då? Blir de bättre kontroll än me RA25 steget?
mm skulle jag driva ett framsystem skulle jag välja ra25 eller liknande är VÄLDIGT sugen att skaffa ra25 och ra20 till min bil men får se om jag får lite slantar över någon gång
Tittade på specen till DLS X-D20 steg oxå! Verkar funka wattmässigt me sina 2x120wrms men den kanske drar ner på ljudkvaliten fr reference till performance. De är steget fr x-program serien.. Va e skillnaden på ett digitalt steg btw?
För de jag verkligen måste veta är, om R25ans 2x70wrms räcker för o driva RM6.2 kiten o ha full kontroll över midbasarna såväl man skruvar upp ljudet tills va dom är kapabla till o prestera :-)
Kan inte uttala mig om just den setupen, men mina Amegamiddar vill ha lite mer effekt än vad mitt Audison SRx 5 leverar, så utefter det skulle jag rekomendera att gå upp till R20......
Nu har jag beställt mitt setup me RM6.2 kitet & R25 steget!
Min polare sa att de duger gått & väl att driva systemet utan att tappa "kontrollen" över midbasarna för de är ju trots allt riktiga watt man får, o de är ju positivt!
Plus att jag får de superbilligt så de är nog värt pengarna alla gånger